عمل کردن به معارف و شناخت قرآن، راهبرد خروج از شرایط کنونی است
کد خبر: 3814973
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۴

عمل کردن به معارف و شناخت قرآن، راهبرد خروج از شرایط کنونی است

گروه فعالیت‌های قرآنی- نماینده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: با توجه به شرایط بسیار حساس کنونی، راهبرد خروج در حوزه قرآن، عمل کردن به معارف الهی و شناخت آن است، متأسفانه ما قرآن می‌خوانیم اما نسبت به آن چیزی که خوانده شده معارف نداریم.

حمید شهنوازیان، نماینده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه هجدهمین نمایشگاه علوم قرآنی و در غرفه ایکنا در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مجتمع کتابخانه امام خامنه‌ای جایگاه بسیار خوبی برای نمایشگاه علوم قرآنی است.
وی با اشاره به نبود غرفه مرکز مشاوره حوزه علمیه در نمایشگاه قرآنی، افزود: غرفه مرکز مشاوره حوزه علمیه حسن‌های بسیار خوبی در یک نمایشگاه علوم قرآنی دارد که جای آن در این نمایشگاه خالی بود.
نماینده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: کتاب‌ها و انتشارات به روز در خصوص ناشران کردستانی در حوزه دین و قرآن، بسیار ارزشمند و فاخر بوده چرا‌که‌ شناختن ناشران و مؤلفان کردستانی موجب گسترش آگهی عموم مردم خواهد شد.

نرم‌افزارهای قرآنی نقطه قوت نمایشگاه قرآنی است

وی با اشاره به اینکه نرم‌افزارهای قرآنی نقطه قوت نمایشگاه قرآنی است، افزود: حضور غرفه خبرگزاری ایکنا نیز یکی از حسن‌های نمایشگاه علوم قرآنی در استان کردستان است.
شهنوازیان با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه علوم قرآنی می‌تواند در ایجاد انگیزه جوانان تأثیرگذار باشد، عنوان کرد: برای ایجاد نمایشگاه قرآنی مؤثر باید برنامه‌ها را طوری طراحی کرد که در خور و پسند جوانان باشد و شأن قرآن زیرسوال نرود و همچنین در کنار حفظ آن باید برای مخاطبان جذاب باشد.
وی ذکر کرد: حضور مسئولان، هنرمندان و نقاشان در نمایشگاه می‌تواند در استقبال جوانان مؤثر واقع شود چرا که جوانان الگوپذیر در این امر هستند.

طرح تعویض قرآن‌های فرسوده حضور عموم مردم را به نمایشگاه افزایش می‌دهد

نماینده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد کرد: طرح تعویض قرآن‌های فرسوده و تحویل قرآن هدیه به مردم، می‌تواند حضور عموم مردم را به نمایشگاه افزایش دهد.
وی بیان کرد: با توجه به شرایط بسیار حساس کنونی قرآن، راهبرد خروج در حوزه قرآن، عمل کردن به معارف و شناخت قرآن است، متأسفانه ما قرآن می‌خوانیم اما نسبت به آن چیزی که خوانده شده معارف نداریم.
شهنوازیان با اشاره به اینکه به محتوای قرآن توجه نمی‌شود، یادآور شد: معارف قرآن می‌تواند راهبرد خوبی برای عبور از برهان کنونی باشد در واقع اگر کلاس‌های تفسیر روان برای عموم مردم در حوزه عواقب دروغ گفتن و بی حجابی برگزار و به صورت روان آموزش داده شود قطعا از این گذر عبور خواهیم کرد.
انتهای پیام

captcha