راهپیمایی روز قدس اندام نتانیاهو و ترامپ را می‌لرزاند
کد خبر: 3816019
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع):

راهپیمایی روز قدس اندام نتانیاهو و ترامپ را می‌لرزاند

گروه سیاست و اقتصاد ــ حجت‌الاسلام والمسلین اختری با تاکید بر این‌که راهپیمایی‌ها و بسیاری از سخنرانی‌ها در کشورهای مختلف منعکس خواهد شد و لرزه به اندام نتانیاهو و ترامپ و ملک‌های عرب می‌اندازد، گفت: مسئولان و دولت‌مردان اسلامی تمام کالاهای آمریکایی را در کشورهای اسلامی تحریم کنند.

راهپیمایی روز قدس اندام نتیاهو و ترامپ را می‌لرزند/لزوم تحریم کالای آمریکایی در کشورهای اسلامیبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) امروز دهم خردادماه بعد از اتمام راهپیمایی و در خطبه‌های پیش از نماز جمعه ضمن گرامیداشت سالروز جهانی فلسطین، مقاومت و حمایت فلسطین بیان کرد: از همه مسلمانان و آزادی‌خواهان و از همه ملت و مردمی که امروز از گوشه و کنار در ماه مبارک رمضان و با حالت روزه‌داری برای احیای روز جهانی قدس در راهپیمایی باشکوه حضور پیدا کردند، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به این‌که حضور مردم نسبت به سال‌های گذشته باشکوه‌تر بوده، گفت: امام خمینی(ره) فرمود: راهپیمایی روز قدس هر سال گسترده‌تر می‌شود، گرچه فرصت ما بسیار کوتاه است.» بر اساس اخبار منتشر شده بعد از برگزاری قدس از نظر کیفیت و کمیت هرسال مراسم روز قدس باشکوه‌تر برگزار می‌شود و امسال بیش از پیش برای توطئه‌هایی که در حال شکل‌گیری است احساس مسئولیت کردند.

اختری با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در تبیین اندیشه روز جهانی قدس افزود: امام یکی از شخصیت‌های برجسته زمان خودش بود و در روزهای آغازین توطئه جنایت‌کارانه انگلیس به نیات شوم و توطئه خطرناک ایجاد دولت جعلی اسرائیل توجه داشت و هشدار داد؛ امام با تمام وجود در برابر این توطئه ایستادگی کرد و از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی برنامه روز جهانی قدس را پایه‌گذاری نمود.

وی خنثی‌سازی توطئه سازش بین اعراب و اسرائیل را از تاثیرات شعار «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» دانست و اظهار کرد: توطئه ایجاد سازش پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس این‌که اسرائیل به عنوان مسئله واقعیتی که کشورهای عربی بپذیرند، پذیرفته شود، توسط آمریکا انجام شد؛ فلسطین به عنوان مسئله جغرافیایی باید شکل آن تغییر پیدا کند و کشوری به نام فلسطین قرار نبود در توطئه آن‌ها وجود داشته باشد.

رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به این‌که سران مرتجع عرب در تشکیل دولت جعلی اسرائیل نقش اساسی داشتند، تصریح کرد: توطئه امروز نیز برای راندن فلسطینی‌ها از فلسطین و تحقق حاکمیت جعلی اسرائیل در فلسطین است اما لبنان و فلسطین با موشک‌های چندصدگانه خودشان اهداف اسرائیل را مورد هجوم قرار می‌دهند و توانستند اندیشه‌های اسرائیل را خنثی کنند؛ اسرائیل نتوانست سوریه و لبنان را پای میز مذاکره ببرد و لذا سازش به آن صورت انجام نشد.

مردم خیال نکنند راهپیمایی بی‌تاثیر است

اختری یادآور شد: مردم خیال نکنند راهپیمایی‌ها تاثیر ندارد زیرا همه این راهپیمایی‌ها و بسیاری از سخنرانی‌ها در کشورهای مختلف منعکس خواهد شد و لرزه به اندام نتانیاهو و ترامپ و ملک‌های عرب می‌اندازد و به همین علت این سران خودفروخته و حاکمان مرتجع عرب در کشورهای خودشان آن‌قدر از حضور مردم وحشت دارند که اجازه راهپیمایی مردم را نمی‌دهند و بزرگ‌ترین مانع موفقیت مردم فلسطین سران مرتجع مانند بن سلمان،آل نهیان و جنایت‌کاران بال خلیفه هستند.

معامله قرن، خیانت قرن است

سخنران راهپیمایی روز جهانی با اشاره به این‌که خداوند وعده داده‌است که تکبیرگویی، مرگ‌گویی و قدم زدن مردم در راهپیمایی برای حمایت از مظلومین نزد خداوند به عنوان عمل صالح ثبت می‌شود و پاداش دارد، تاکید کرد: معامله قرن، توطئه خیانت‌گرانه قرن است، مسئله گسترش شهرک‌های اسرائیلی، بازنگرداندن فلسطینی‌ها به کشور خودشان، بیرون راندن فلسطینی‌ها از فلسطین، گسترش و توطئه حاکمیت جعلی اسرائیل به مناطق دیگر فلسطین از توطئه‌های امروز استکبار است.

وی با اشاره به این‌که مسئله فلسطین، مسئله اسلامی و جهانی و عضوی از جسم و جان اسلام است، افزود: از نظر شرعی، قانونی و حقوق بین‌الملل هیچ رهبری حق ندارد در معامله قرن وارد شود و فروشی از سرزمین‌های اسلامی را انجام دهد و لذا سران مرتجع، آمریکا و اسرائیل بدانند که نشست‌های جده و ریاض و..هیچ‌گونه تاثیری در مسئله آزادسازی و تداوم آن و مقابله با اسرائیل در میان مسلمانان ندارد و نخواهد داشت.

اختری با اشاره به این‌که آمریکا و ترامپ خیال می‌کنند این‌که توانستند سفارت خود را به قدس آورند به این سادگی می‌توانند فلسطین را نیز به اسرائیل بسپارند، بیان کرد: استکبار می‌خواهد مسئله فلسطین فراموش شود اما اتحاد مسلمان و ملت ایران توانسته مسئله فلسطین را گرم، پرشور و با حماسه حفظ کنند و لذا امروز فلسطین یک مسئله زنده است.

وی ادامه داد: مراجع بزرگ اسلام و مسلمانان، دولت‌های مسلمان، موسسات بین‌المللی و حقوقی، موسسات مردمی، رسانه‌ها و دانمشندان و نخبگان و.. بدانید که امروز باید بر اساس مسئولیت خودمان در برابر این خیانتی که قرار است انجام بگیرد، بایستیم و حرکت آن‌ها را خنثی کنیم، نباید اجازه بدهیم ننگی که در مسئله فلسطین70 سال پیش بر پیشانی سران کشورهای عرب نشست یعنی ننگ تشکیل دولت اسرائیل، بار دیگر تکرار شود.

رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به این‌که امروز فلسطین قدرت‌مند است، گفت: امروز الحمدالله مردم فلسطین اتحاد بزرگی با یک‌دیگر دارند و بیش از 80 درصد مردم فلسطین با خیانت مخالف هستند و حتی دولت خودگردان آن‌ها نیز با این خیانت مخالف است و لذا نباید اجازه دهیم که خیانت و ننگ بار دیگر تکرار شود.

وی با اشاره به این‌که اسرائیل امروز در ضعف قرار دارد، تاکید کرد: امروز اسرائیل در شرایط بسیار نکبت‌باری به سر می‌برد و خیال نکنید که قوی است و اگر ترامپ و آمریکا به فکر افتادند که مسئله «عادی‌سازی» را مطرح کنند برای احساس نگرانی و ضعف خودشان است زیرا متوجه شدند که اسرائیل ضربه‌پذیر است و با چند موشک فلسطین همه اسرائیلی‌ها فرار کردند.

اختری در پایان با تاکید بر این‌که مسئله «عادی‌سازی» دولت آمریکا باید تحریم شود، گفت: مسئولان و دولت‌مردان اسلامی وجود هرگونه کالای آمریکایی در کشورهای اسلامی، مراجع بزرگ هرگونه توافق با اسرائیل، فروش خانه‌های فلسطینی در برابر اسرائیل و گرفتن پول از ملک سعود را باید تحریم کنند؛ همه باید اقدام کنیم و نباید سهل‌انگاری کنیم زیرا اسرائیل در حال نابودی و زوال است.

انتهای پیام

captcha