تعالیم دینی با زبان نو به نسل جدید منتقل شود
کد خبر: 3816442
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۳

تعالیم دینی با زبان نو به نسل جدید منتقل شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ استاندار یزد گفت: فضای فکری و سبک زندگی و شرایط امروز جامعه ایجاب می‌کند تعالیم دینی و ارزش‌های فرهنگی را با زبان نو و قابل درک و فهم به نسل جدید منتقل کنیم.

تعالیم دینی با زبان نو و قابل فهم به نسل جدید منتقل شودبه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد، شب گذشته، 11 خردادماه در جمع اعضای هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان یزد اظهار کرد: فضای فکری و سبک زندگی و شرایط امروز جامعه ایجاب می‌کند تعالیم دینی و ارزش‌های فرهنگی را با زبان نو و قابل درک و فهم به نسل جدید منتقل کنیم و در حوزه قرآنی نیز باید فراتر تلاش شود.
وی ادامه داد: اگر فراتر از قرآن فکر کنیم و قرآن را محور فعالیت‌ها در خیلی از کارها و هنرها و امور فرهنگی، اجتماعی و هنری قرار دهیم و به نوعی اگر بحث در هنر با محوریت قرآنی باشد از نقاشی و خوشنویسی گرفته تا هنرهای جدید و تجسمی که اندیشه‌های قرآنی در آن جای بگیرد قطعا مثمر ثمر خواهد بود.
طالبی نقش مؤسسات قرآنی در جذب هنرمندان مختلف در رشته‌های مختلف با محوریت قرآن را یادآور شد و افزود: تعالی خیلی از هنرها مرهون قرآن است و باید محصولات قرآنی به معنای عام در حوزه فرهنگی و هنری داشته باشیم و از طریق نمایشگاه‌ها در اختیار جامعه قرار گیرد چرا که ایجاد هم‌افزایی در استان و منابع و اعتبارات در استان کم نیست.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تشکیل اتحادیه‌ای با این ویژگی‌ها بویژه اتحاد در حوزه تشکل‌ها و زیرمجموعه تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برعهده گرفتن تصدی موضوعات قرآنی کاری ارزشمند صورت گرفته است.
طالبی در پاسخ به درخواست اتحادیه در خصوص واگذاری برنامه‌های قرآنی دستگاه‌ها و ادارات استان به اتحادیه گفت: اتحادیه طرح‌های پیشنهادی را که ادارات و دستگاه‌ها می‌توانند دنبال کنند ارائه دهد تا به آن‌ها ابلاغ شود.
استاندار یزد در خصوص بازدید از مؤسسات قرآنی نیز گفت: بازدید از موسسات قرآنی ان‌شاءالله ماهی یکبار دنبال خواهد شد و به نظرم از برکاتی است که در فعالیت‌ها و برنامه‌های ما می‌تواند اتفاق بیفتد.
وی با اعلام آمادگی برای حضور در مجمع قرآنی استان اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در سال جاری وجود دارد برای طرح‌های ویژه در خصوص حمایت‌های مالی تا حدی که بتوانیم دریغ نخواهیم کرد.
طالبی پیشنهاد داد: هم افزایی و همراهی دستگاه‌های دولتی و اتحاد و انسجام در استان وجود دارد لذا اینکه چه کارهایی در راستای استقلال مالی در استان می‌توان انجام داد، باید توسط اتحادیه مدنظر باشد تا برای ایجاد منابع درآمدزا کمک‌های لازم انجام و سرمایه گذاری اندکی با درآمد مناسبی ایجاد شود تا بخشی از هزینه‌های جاری و اعتبارات اتحادیه از این منابع استفاده شود.
وی با اشاره به درخواست اعضای هیات مدیره در خصوص جایگاه قانونی برای صدور مجوز توسط اتحادیه گفت: دنیا به این سمت می‌رود که صدور مجوزها به سمت تشکل‌ها برود و ما نیز باید به این سمت برویم لذا اتحادیه باید نظرات خود را اعلام کند و هم تبلیغات اسلامی و هم ارشاد در این زمینه از نظرات اتحادیه استفاده کنند تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.
یادآور می‌شود در این نشست که با حضور حجت‌الاسلام حسینی‌کوهستانی و حجت‌الاسلام رضایی، مدیرکل و مسئول امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، هر یک از اعضا نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

انتهای پیام

captcha