نقش‌آفرینی جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس مثال‌زدنی است
کد خبر: 3818608
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱

نقش‌آفرینی جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس مثال‌زدنی است

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به نقش‌آفرینی مثال‌زدنی جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس گفت: با وجود امکانات محدود در دوران جنگ، اما تیم پزشکی در حوزه‌های مختلف از جمله پزشکی، پرستاری و بهیاری به خوبی توانستند نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، وحید یوسفی‌نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، امروز، 21 خردادماه در اجلاسیه شهدای جامعه پزشکی استان کردستان با حضور سردار نصرالله فتحیان که در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: ما در دوران دفاع مقدس شهیدان بیشتری داشتیم اما با تلاش‌ها و آموزش‌های داوطلبانه گروه‌های امدادی و پزشکی در حوزه‌های بهداری رزمی و آموزش‌های لازم میزان صدمات کاهش یافت.
وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی، با دشمنی مواجه بودیم که حوزه‌های اخلاق در جنگ را رعایت نمی‌کرد که در این راستا 150پایگاه امدادی و 200 آورژانس توسط نیروهای بعثی مورد تهاجم بمباران رژیم بعثی قرار گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیان کرد: در این جنگ پنج بیمارستان به صورت مستقیم و یک بیمارستان تحت حمله شیمیایی قرار گرفت و نهایتا چهار هزار شهید در حوزه پزشکی از جمله پرستار، بهیار جان از دست دادند.
یوسفی‌نژاد افزود: شهدای عرصه سلامت نسبت به شهدای دیگر مظلوم‌تر هستند چرا که بدون سلاح و در هنگام خدمت و کمک رسانی در جبهه های جنگ حق علیه باطل جان خود را فدا کردند.
وی عنوان کرد: خدماتی که شهدای عرصه پزشکی در بیمارستان‌های صحرایی در دوران جنگ انجام دادند، مثال زدنی هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ذکر کرد: امنیت و استقلال امروز ایران مدیون شهدایی هستیم که از جان خود گذشتند و همچنین افرادی که در حال حاضر آماده جان فشانی هستند.
یوسفی‌‌نژاد، با اشاره به نقش‌آفرینی مثال زدنی جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس یادآور شد: با وجود امکانات محدود در دوران جنگ، اما تیم پزشکی در حوزه های مختلف از جمله پزشکی، پرستاری و بهیاری به خوبی توانستند نقش‌آفرینی کنند. زمانی می‌توانیم جان فشانی شهدا را جبران کنیم که در هیچ جای کشورمان مشکل خدمات‌رسانی نداشته باشیم.
گفتنی است؛ از خانواده 22 شهید عرصه جامعه پزشکی از جمله خانواده شهید اکبر عرب زاده، محمود تال، نصرالله عبدی، مصطفی علی حسینی، اسعد سلیمانی، طالب محمودی، حسن فتحی، هاشم صالح نژاد، فریدون کرباسی، حسن افشاری، منوچهر زارع، مصطفی رستم زاده، ولی احمدی، کوروش عابدینی، عباس جهانی، حبیب الله رشیدی، حسن محمدزاده، رضا شکرریز، حسن یزدانی، رشید درخشانی، محمد قاسم عبدالملکی، محمود خوش رو و مهین خیریه تجلیل و تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام

captcha