برگزاری مراسم بزرگداشت استاد عبدالحمید نعمتیان در سنندج
کد خبر: 3818700
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵

برگزاری مراسم بزرگداشت استاد عبدالحمید نعمتیان در سنندج

گروه فرهنگی- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان از برگزاری نکوداشت استاد عبدالحمید نعمتیان از پیشکسوتان حوزه نازک کاری طی هفته جاری در سنندج خبر داد.

اسعد ساعدپناه، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: بیستم تا ۲۶ خردادماه به عنوان هفته صنایع دستی نامگذاری شده و برنامه‌های متعدد و متنوعی برای این هفته پیش بینی شده است.
وی از برگزاری بزرگداشت استاد عبدالحمید نعمتیان خبر داد و گفت: این برنامه در راستای تجلیل از این استاد بزرگ صنایع دستی و با حمایت اداره کل میراث فرهنگی کردستان برگزار می شود.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.
ساعدپناه از برگزاری تور رسانه‌ای عکاسان خبری برای بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی خبر داد و عنوان کرد: گسترش بازار فروش برای محصولات هنری صنعت کاران کردستانی و توسعه تبلیغات از اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی است.
وی بیان کرد: افتتاح نمایشگاه‌های متعدد صنایع دستی در شهرهای کردستان و نیز نشست‌های هم اندیشی در این هفته پیش بینی شده است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در پایان به تلاش های مستمر برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در سنندج اشاره و یادآور شد: حفظ اشتغال موجود در حوزه صنایع دستی و زنده نگه داشتن رشته های در حال فراموشی راهبرد میراث کردستان است.
انتهای پیام

captcha