سند تحول و توسعه فرهنگ قرآنی در کردستان اجرایی می‌شود
کد خبر: 3819324
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

سند تحول و توسعه فرهنگ قرآنی در کردستان اجرایی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به تدوین سند تحول و توسعه فرهنگ قرآنی استان اظهار کرد: در سال جاری ما مصمم هستیم که سند تحول و توسعه فرهنگ قرآنی را اجرایی کنیم و فعالیت شورا را منسجم‌تر کرده تا فعالیت شورا با سال‌های گذشته متفاوت‌تر باشد.

کامل گلباغی، مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان کردستان در سال‌های 96 و 97 به دلیل عدم اعتبار و نامشخص بودن برنامه‌های شورای توسعه قرآن در سطح کشور فعالیت چشمگیری نداشته و در سال 96 فقط چهار جلسه را در سطح استان تشکیل داده است.
وی افزود: خلأ برنامه‌‌ای، عدم وجود برنامه منسجم از سوی شورای توسعه کشور، نامشخص بودن تخصیص اعتبار، ناهماهنگی در نحوه فعالیت، تضاد بین دستگاه‌های عضو‌ شورا در سطح کشور، نامشخص بودن فعالیت اتحادیه مؤسسات قرآنی در سطح کشور و ... برنامه‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی را دچار خلل کرده است.

شورای توسعه قرآنی کردستان برای تأمین بودجه منتظر نمانده است
گلباغی در پاسخ به اینکه چرا بودجه واریز شده شورا به دست دستگاه‌های قرآنی نمی‌رسد، بیان کرد: این اعتبار با توجه به تصویب شدن در شورای کشور تخصیص نمی‌یاید، اما برخلاف عدم تخصیص اعتبار از سوی شورای کشور هیچگاه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان برای بودجه منتظر نمانده و در سطح استان اعتبار مورد نیاز برنامه‌های قرآنی تامین شده است

برنامه‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی ‌کردستان منسجم‌تر می‌شود
مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در مورد چگونگی اختصاص اعتبار به طرح‌های قرآنی در استان اظهار کرد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی در قالب یک فراخوان طرح‌های پیشنهادی دستگاه‌ها و مؤسسات قرآنی را جمع‌آوری کرده و به از بررسی در شورای طرح و برنامه تأیید نهایی شده و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.
وی از برگزاری دو جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان کردستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: ما در تلاشیم تا برنامه‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی را منسجم‌تر برگزار کنیم.

برگزاری ماهانه جلسات شورای توسعه قرآنی
گلباغی ادامه داد: امسال ما سعی خواهیم کرد که ماهانه جلسات شورا را برگزار کنیم و این برنامه‌ها را مشخص‌تر و منسجم‌تر برگزار کنیم چراکه معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد امسال برای فعالیت‌های شورا تأمین اعتبار کرده است.
وی با اشاره به تدوین سند تحول و توسعه فرهنگ قرآنی استان کردستان افزود: در سال جاری ما مصمم هستیم که سند تحول و توسعه فرهنگ قرآنی را اجرایی کنیم و فعالیت شورا را منسجم تر کرده تا فعالیت شورا با سال‌های گذشته متفاوت‌تر باشد.
مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان یادآور شد: فضاسازی قرآنی شهرستان‌های استان، اجرای برنامه‌های شورا، برگزاری همایش‌های قرآنی و از دیگر برنامه‌های اجرایی شورای توسعه قرآنی در سال جاری بوده است که با توجه به حمایت استانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهتر برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha