کنگره مشاهیر کُرد؛ نمود عینی توجه نظام اسلامی به فرهنگ، زبان و ادبیات کُردی
کد خبر: 3819700
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

کنگره مشاهیر کُرد؛ نمود عینی توجه نظام اسلامی به فرهنگ، زبان و ادبیات کُردی

گروه فرهنگی ــ استاندار کردستان با بیان اینکه کنگره مشاهیر کرد یکی از نمودهای عینی توجه نظام اسلامی به ارتقای فرهنگ، زبان و ادبیات کُردی است، افزود: بسیاری از بزرگان و چهرە‌های شاخص کُرد در حوزە‌های هفت‌گانه هنر و علم تجلیل و در سنندج با افتخار گردهم می‌آیند.

به گزارش ایکنا از کردستان، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان، امروز، 26 خرداد در نهمین جلسه شورای راهبردی نخستین کنگره مشاهیر کُرد اظهار کرد: به منظور معرفی و تکریم مشاهیر کُرد، علاوه بر ساخت سردیس این مشاهیر، افتتاح پارک ویژه و موزه آثار مشاهیر کُرد در راستای ماندگاری این رویداد کلان فرهنگی ضرورت دارد.
وی افزود: در این کنگره که یکی از نمودهای عینی توجه نظام اسلامی به ارتقای فرهنگ، زبان و ادبیات کُردی است، بسیاری از بزرگان و چهرە‌های شاخص کُرد در حوزە‌های هفت گانه هنر و علم تجلیل و در سنندج با افتخار گردهم می‌آیند.
رئیس نخستین کنگره مشاهیر کُرد بیان کرد: علاوه بر حضور مهمانان ویژه از سراسر کشور، استانداران ادواری استان کردستان در کنگره حضور خواهند داشت.
وی با تأکید بر حضور مردم در این رویداد فرهنگی، اعلام کرد: به منظور بهره بردن مردم از این برنامه بزرگ فرهنگی چندین کنسرت موسیقی با اجرای نامداران حوزه موسیقی کُردی در سطح جهانی در سنندج برگزار می‌شود.
استاندار کردستان ادامه داد: همچنین دو شب شعر با حضور شاعران نامدار کُرد جهان در ایام برگزاری کنگره مهمان ادیبان و شاعران جوان خواهد بود.
وی بر همکاری همه جانبه کمیته‌های ششگانه این کنگره تأکید کرد و یادآور شد: کمیته‌های ششگانه براساس شرح وظایف و ابلاغ‌های صادره بصورت جدی پیگیر امور کنگره باشند و گزارشات اقدامات انجام شده را به دبیرخانه کنگره اعلام کنند.
یادآور می‌شود؛ کنگره مشاهیر کُرد در روزهای ۱۱ و۱۲ تیرماه در سنندج برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha