برپایی نمایشگاه «رونق تولید» در کردستان
کد خبر: 3820044
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

برپایی نمایشگاه «رونق تولید» در کردستان

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان از افتتاح نمایشگاه «رونق تولید» به منظور معرفی توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط استان کردستان در عصر امروز، ۲۷ خردادماه در نمایشگاه‌های دائمی استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، احمد خسروی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان، امروز، 27 خردادماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: سال گذشته که با شعار حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده بود، شاهد تغییرات خوبی در حوزه حمایت از تولیدکنندگان در استان بودیم.

وی افزود: به همت حمایت‌های صورت گرفته در سال گذشته توانستیم حداقل وضعیت موجود را حفظ کنیم که این امر تأثیرات مثبت خوبی را در بخش تولید استان کردستان داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان بیان کرد: در سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی فراوان برای مردم ما موفق شدیم که شش درصد از کل زمین‌های شرکت شهرک‌های صنعتی را به فروش برسانیم که این میزان در چند سال اخیر بی‌نظیر بوده است و این نشان از توجه مردم استان به بخش تولید دارد.

وی با اشاره به شعار امسال با عنوان «رونق تولید» بیان کرد: با توجه به اینکه شعار سال محوریت کل برنامه‌های کشور می‌شود براین اساس امیدواریم امسال شاهد رونق هر چه بیشتر بخش تولید باشیم.

خسروی به حمایت دولت از بخش تولید استان کردستان در سال گذشته و پیمانکاران اشاره و اعلام کرد: استان کردستان به دلیل ضعیف بودن بخش تولید آن نیاز به حمایت بیشتری دارد که وزارتخانه با درک این موضوع حمایت خود را در این زمینه از استان بیشتر کرده است که انتظار داریم این حمایت از تولیدکننده در سال جاری و آینده نیز ادامه یابد.

وی افزود: در بازار علمی امروز به دلیل تکنولوژی‌های جدید پارادایم‌ها تغییر کرده و مردم به دنبال کالای مرغوب، با کیفیت و قیمت مناسب هستند.

حمایت از کالای ایرانی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان افزود: حمایت از کالای ایرانی به معنای این است که بازار را آماده کرده و فرهنگ سازی لازم بین مردم صورت گرفته باشد که کالای مورد نیاز خود را از بین کالاهای مرغوب داخلی انتخاب کند و در این راستا تولیدکننده باید با شناسایی بازار کالایی متناسب با نیاز بازار تولید کند.
وی از افتتاح نمایشگاه «رونق تولید» به منظور معرفی توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط استان کردستان در عصر امروز، 27 خردادماه در محل نمایشگاه‌های دائمی استان خبر داد.

خسروی ادامه داد: نمایشگاه نوعی معرفی کالا و تولیدکنندگان استان و آماده کردن مشتری برای خرید کالا و آشنایی با تولیدکنندگان داخلی است لذا تولیدکنندگان باید با شناخت بازار در گذشته کالایی که مورد نیاز بازار بوده را در این نمایشگاه در معرض دید مصرف‌کنندگان قرار دهند.

وی در ادامه گفت: هدف ما در این نمایشگاه معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های بخش تولید و فناوری استان بوده تا مردم استان کردستان با تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی استان آشنا شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان با تأکید بر اینکه به دلیل فرهنگی بودن استان کردستان، تولیدکنندگان استان در بخش کیفیت کالا، درستکاری و ... همواره در سطح کشور سرآمد بوده‌اند و نمونه بارز تولیدکنندگان صاحب نام استان در سطح کشور ایمپلنت دندان، آتیلا ارتوپد و ... می‌باشند.

وی افزود: این نمایشگاه می‌تواند نقطه اتصال تولیدکننده به مصرف کننده باشد و کالاهای باکیفیت و عالی را به مصرف‌کنندگان معرفی کند.

اعتمادسازی و خودباوری
خسروی اعتمادسازی و خودباوری به تولیدات داخلی بین مردم را یکی از محورهای اساسی برای رونق تولید دانست و عنوان کرد: امیدواریم تولیدکنندگان با حضور در این نمایشگاه و معرفی کالای با کیفیت خود این خودباوری را به جامعه تزریق کنند.

وی با اشاره به دعوت از هیأت خارجی از کشور عراق برای حضور و بازدید در این نمایشگاه به منظور معرفی تولیدکنندگان استان در کشور عراق افزود: امیدواریم این نمایشگاه بتواند تأثیرات فرهنگی خود را بر مردم بگذارد و معرف خوبی برای تولیدکنندگان استان کردستان باشد چراکه در استان کردستان مظلومیت تولید بسیار زیاد است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان بیان کرد: نمایشگاه «رونق تولید استان کردستان» با حضور 110 شرکت داخلی و در 83 غرفه از 27 تا 31 خردادماه در محل نمایشگاه‌های دائمی استان کردستان برپا شده است.

وی اعلام کرد: به منظور کاهش بار ترافیکی و رفاه حال بازدیدکنندگان این نمایشگاه از ساعت 15 تا 22 شب در سطح استان دایر می‌باشد.

خسروی به بخش مسابقه این نمایشگاه در دو بخش ارائه ایده و عکاسی عنوان کرد: در پنج روز نمایشگاه هر روز دو نفر در بخش عکس و دو نفر در بخش ایده به عنوان برتر معرفی شده است و در روز پایانی نمایشگاه مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی به برگزاری کلاس‌های مشتری‌مداری،غرفه‌چینی و فروشگاه‌چینی در حاشیه این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: این کلاس‌های آموزشی به منظور بالابردن توانایی تولیدکنندگان در جذب مشتری و مشتری مداری و تشویق مصرف‌کنندگان برای خرید کالای ایرانی برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان یکی از مشکلات استان کردستان آماده نکردن و عدم فرهنگ‌سازی لازم بین مردم برای پذیرش فضای صنعتی دانست و یادآور شد: اگر ما بخواهیم که یک بخش کشاورزی پیشرفته و یا گردشگری موفق و استفاده بیشتر از معادن داشته باشیم باید به بخش صنعت نگاه ویژه‌ای داشته باشند.
انتهای پیام

captcha