اکران مستند «تهران دمشق» در سنندج
کد خبر: 3820370
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲

اکران مستند «تهران دمشق» در سنندج

گروه فرهنگی ــ مستند «تهران دمشق» به نویسندگی و کارگردانی علی صدری‌نیا، توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان پیش از برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان ۲۹ خردادماه در پردیس سینمایی بهمن سنندج اکران می‌شود.

امین مرادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: فیلم مستند تهران دمشق اثری از هنرمند توانمند علی صدری‌نیا است که توسط مرکز مستند صور تهیه شده است و با توجه به نگاه ویژه کارگردان به پشت جبهه‌های مقاومت توانسته است نظر مخاطبان را به خود جلب کند.
وی افزود: این فیلم که جشنواره بین‌المللی فیلم عمار را تحت‌الشعاع خود قرار داد، روایتی صریح و بی‌پرده از تهران تا دمشق را به تصویر درآورده و در آن نحوه تسلط داعش بر بخش‌هایی وسیع از خاک سوریه را به تصویر درآورده است.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان عنوان کرد: با گذشت هشت سال از آغاز جنگ داعش در سوریه، زوایای بسیاری از پشت پرده این جنگ خانمان سوز که یکی از فاجعه‌بارترین جنگ‌های جهان پس از جنگ جهانی دوم قلمداد می‌شود ناگفته مانده است که این فیلم سعی دارد بخشی از آن را بیان کند.
وی عنوان کرد: آنچه که در سوریه اتفاق افتاد براساس یک الگوی طراحی شده توسط مثلث خطرناک آمریکا، اسرائیل و عربستان با همکاری کشورهایی چون انگلیس، فرانسه، امارات متحده عربی و تعدادی از کشورهای دیگر منطقه که بعداً با مشخص شدن ماهیت اصلی و پشت پرده آن خود را از این گروه جدا کردند به جهت ضربه زدن به جبهه مقاومت منطقه در لوای مخالفت و اعتراض بر دولت قانونی سوریه و ایجاد اختلاف بین شیعه وسنی و برجسته کردن مشکلات اقتصادی و اجتماعی رقم خورد.
مرادی بیان کرد: برنامه‌ریزی مشابهی برای ملت ایران در دستور کار دشمنان قرار داشت که فتنه سال 88 آغاز آن و وقایع سال 96 که با حماسه 9 دی به شکست کشیده شد و اتفاقات دیگری که توسط مافیای رسانه ای این کشورها در حال انجام است نمونه‌ای از این برنامه‌هاست که با هوشیاری مسئولان و حضور و مقاومت مردم با رهبری رهبر فرزانه انقلاب راه به جایی نبرده و نخواهد برد.
وی با دعوت عمومی از مردم جهت دیدن این فیلم مستند گفت: سوریه، عراق، یمن، افغانستان، لیبی، سودان و بسیاری دیگر از کشورهای منطقه نمونه‌هایی آشکار از برنامه‌ریزی این مثلث خطرناک و گروه موسوم به گروه «بی» است که زمینه نابودی زیرساخت‌ها و کشته شدن انسان‌های بی‌گناه در این کشورها شده است که یک جنایت علیه بشریت بوده و در آینده با برملا شدن چهره واقعی این افراد باید در دادگاه عدل الهی و مردمی به سزای اعمالشان برسند.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به اقتدار امروز ملت ایران اشاره و عنوان کرد: دیدار رهبر معظم انقلاب با نخست وزیر ژاپن قدرت جهانی کشورمان را به تصویر درآورد و با اتکای به خدای متعال و تقویت نقاط قوت و افزایش همدلی و مقاومت در برابر توطئه‌های ریز و درشت، آینده‌ای درخشان برای مردم ایران در انتظار است.
مرادی گفت: تاکنون مستندهای بسیاری درباره حضور داعش و جنگ‌افروزی آن ساخته شده است اما این بار دوربین مستندساز فیلم «تهران دمشق» به پشت جبهه‌های مقاومت رفته و وضعیت مردم در شهرهای مختلف سوریه را از زبان خودشان روایت کرده است.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با تقدیر از قرارگاه خاتم‌الاوصیاء استان کردستان در مشارکت در اکران این مستند، عنوان کرد: این مستند ریشه‌های اجتماعی اعتراضات گروهی از مردم تا شکل‌گیری بحران در سوریه را جستجو می‌کند و تلاش دارد تصویری از وضعیت مردم شهرهای مختلف سوریه را پس از گذشت هفت سال از جنگ ارائه کند. روایت این مستند در فضای اجتماعی ایران و سوریه در رفت و آمد است و به برخی اتفاقات داخلی کشورمان نیز می‌پردازد.
یادآور می‌شود، «تهران دمشق» به کارگردانی سیدمحمدعلی صدری‌نیا ساخته شده و مرکز مستند صور تهیه‌کننده آن است و در آن علی محمد‌زاده و اسحاق ریاحی به‌عنوان مشاور، احسان فروغی دستیار تهیه کننده، محمد امین فرج اللهی دستیار کارگردان، سید‌مهدی حسینی تصویر‌بردار بخش سوریه، مهدی اصلانی تصویر‌بردار بخش ایران، سیدحسین موسوی صدابردار، سید‌محمدعلی صدری‌نیا به‌عنوان تدوینگر، اسحاق عاطفی به‌عنوان دستیار تدوین، محمدحسن فلاح به‌عنوان گرافیست و مسیح موحدیان عطار به‌عنوان مترجم کارگردان این فیلم مستند را همراهی کرده‌اند.
انتهای پیام

captcha