برپایی ۶۰۰ پایگاه اوقات فراغت در کردستان
کد خبر: 3820414
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

برپایی ۶۰۰ پایگاه اوقات فراغت در کردستان

گروه فرهنگی ــ مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های مساجد کردستان از برپایی ۶۰۰ پایگاه اوقات فراغت در سطح مساجد و مؤسسات قرآنی و مجتمع‌های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد.

کامل گلباغی، مسئول هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، از برپایی 600 پایگاه اوقات فراغت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 572 پایگاه در سطح کانون‌های مساجد برپا شده و 28 پایگاه در مؤسسات قرآنی و مجتمع‌های فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در هر پایگاه دو کلاس اوقاف فراغت ویژه آقایان و بانوان برپا خواهد شد، افزود: هزار و 200 مربی در اجرای طرح اوقات فراغت با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری دارند.
مسئول هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در کل 29 هزار نفر از علاقه‌مندان کردستانی در این طرح تابستانی شرکت کنند.
وی با اشاره به برپایی جلسات هماهنگی برگزاری طرح اوقات فراغت استان کردستان بیان کرد: در این جلسات مصوب شد که پایگاه‌های اوقات فراغت در سطح کانون‌های مساجد، مؤسسات قرآنی، مجتمع‌های فرهنگی ـ هنری، انجمن‌های ادبی و هنری و آموزشگاه‌ها برپا شود.
گلباغی اعلام کرد: به جز 9 مجتمع فرهنگی ـ هنری، کلاس‌های سایر پایگاه‌های اوقات فراغت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تا پایان سال دایر هستند.
وی به فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت در روستاهای استان اشاره و بیان کرد: از تعداد پایگاه‌های اوقات فراغت 407 پایگاه روستایی هستند که به دلیل مشغله کاری در تابستان در سایر فصول از این کلاس‌ها استقبال می‌شود.
مسئول هیئت نظارت بر کانون‌های مساجد کردستان افزود: محور کلاس‌های اوقات فراغت در سال جاری در کنار معارف اسلامی بر سه حوزه گردشگری، آموزش‌های هنری و فنی و حرفه‌ای است.
وی یادآور شد: کلاس‌های حوزه معارف اسلامی شامل تاریخ، احکام، تفسیر، تدبر قرآن و صوت و لحن، کارگاه‌های آموزشی ـ تخصصی قرآن می‌باشد.
گفتنی است؛ سال گذشته 28 هزار نفر در پایگاه‌های اوقات فراغت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان شرکت کردند.
انتهای پیام

captcha