رونمایی از یادمان شهدای فرهنگی استان کردستان
کد خبر: 3820424
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

رونمایی از یادمان شهدای فرهنگی استان کردستان

گروه فرهنگی ــ در آستانه برگزاری اجلاسیه پایانی کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید کردستان، آئین رونمایی از یادمان شهدای فرهنگی استان با حضور جمعی از مسئولان امروز، ۲۸ خردادماه در اداره کل آموزش و پرورش کردستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در مراسم رونمایی از یادمان شهدای فرهنگی استان در ساختمان اصلی اداره کل آموزش و پرورش کردستان برگزار شد، با بیان اینکه روز پنجشنبه، 30 خرداد اجلاسیه پایانی کنگره ملی 5400 شهید استان کردستان برگزار می‌شود؛ اظهار کرد: از حدود چهار سال پیش بعد از برگزاری کنگره پیشمرگان مسلمان کرد در استان، برنامه‌ریزی برای برگزاری این کنگره انجام شده است.

وی افزود: بعد از تصمیم برای برگزاری کنگره 5400 شهید استان کردستان، مصوب شد کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان استان تشکیل شود و خوشبختانه این کارگروه به صورت خودجوش در اکثر برنامه‌های فرهنگی پیشقدم بوده است.

قربانی از تلاش و زحمات کلیه دست‌اندرکاران کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: در همین راستا، سایر دستگاه‌های برون سازمانی نیر کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان استان را همراهی کرده و جا دارد از زحمات آنان تقدیر شود.

وی در ادامه به تشریح اهم اقدامات و فعالیت‌های کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان کنگره 5400 شهید استان کردستان پرداخت و تشکیل 17 کارگروه به منظور پیگیری برنامه‌ها در سطح استان، شهرستان‌ها و مناطق را اولین اقدام این کمیته عنوان و بیان کرد: این کارگروه‌ها 45 فعالیت را در همین راستا انجام داده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان برگزاری 415 یادواره شهدای دانش‌آموز در 415 آموزشگاه استان، برگزاری اجلاسیه متمرکز در 16 شهرستان و منطقه، برگزاری اجلاسیه استانی به صورت منسجم و عمومی، برگزاری همایش بانوان به منظور تجلیل از فرهنگیان ایثارگر، برگزاری اجلاسیه شهدای سوادآموزی با حضور معاون وزیر را از اهم این اقدامات برشمرد.

وی همچنین از تدوین و تنظیم سرودهای دانش‌آموزی در سطح مدارس استان خبر داد و گفت: فاخر و شاخص این سرودهای دانش‌آموزی در سطح استان انتخاب و پنجشنبه، زمان برگزاری کنگره نهایی 5400 شهید استان کردستان این سرود دانش‌آموزی اجرا خواهد شد.

قربانی شرکت پنج هزار دانش‌آموز استان در مسابقات ورزش دانش‌آموزی را یکی دیگر از برنامه‌های مهم در راستای کنگره 5400 شهید استان ذکر و بیان کرد: مسابقات انشانویسی، وبلاگ‌نویسی، داستان‌نویسی و قصه‌نویسی بین کلیه دانش‌آموزان برگزارشده است.

وی همچنین از احداث و بهره‌برداری از 38 آموزشگاه با اعتبارات دولتی با نام‌گذاری این مراکز با نام و یاد شهدای عزیز خبرداد و گفت: کلاس‌های درسی واحدهای آموزشی و اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج به همین نام افتتاح شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اعزام 26 هزار دانش آموز و فرهنگیان استان در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی شمال غرب و جنوب کشور و بازدید از یادمان های دفاع مقدس افزود: آخرین اقدام انجام شده در این راستا، رونمایی از یادمان 54 شهید فرهنگی خواهد بود.

قربانی در پایان مأنوس کردن دانش‌آموزان و فرهنگیان و تقویت و ارتقای معرفت و شناخت آنان نسبت به ارزش ایثار و شهادت را از اهداف و برنامه‌های کمیته دانش‌آموزی و فرهنگیان عنوان و ابراز امیدورای کرد که فرهنگیان و دانش‌آموزان استان پیروان خوبی برای شهدای استان کردستان باشند.
انتهای پیام

captcha