تأسیس مراکز تخصصی برای معرفی اسلام ادامه یابد
کد خبر: 3820716
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

تأسیس مراکز تخصصی برای معرفی اسلام ادامه یابد

گروه اجتماعی ــ عضو دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت بر ضرورت استمرار تأسیس مراکز تخصصی در داخل و خارج از کشور برای معرفی اسلام ناب تأکید کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا محمدامین راستی، عضو دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در نشست تخصصی نخبگان حوزه و دانشگاه که دیروز، 28 خردادماه در کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ضرورت وجود یک مرکز اسلامی مانند جامعةالمصطفى العالمیه برای فقه شافعی در کردستان به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و نزدیکی به کردستان عراق، ترکیه و سوریه بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه لازمه پیشرفت و ترقی هر جامعه‌ای وجود قانونی مانند قانون اسلام است تا نیازهای انسان را برطرف کند، بیان کرد: تنها قانون و حکومتی می‌تواند جوابگوی فطرت انسان باشد که بر اساس اسلام و تبعیت از خداوند و پیامبران الهی بنیان نهاده شده است.
ماموستا راستی در ادامه به پیروزی امام خمینی بر استکبار و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: دین اسلام جهانی است و شکی وجود ندارد که روزی پرچم اسلام در دنیا به اهتزاز در خواهد آمد.

صدور فتواهایی که موجب تشویش می‌شود
امام جمعه موقت سنندج افزود: متاسفانه مشکلی که در کردستان با آن روبه‌رو هستیم صدور فتاوا توسط افرادی است که حتی در حوزه حضور نداشته‌اند و موجب تشویش اذهان عمومی می‌شوند.
وی به مهاجرت جوانان اهل سنت برای یادگیری علوم دینی به دیگر کشورهای اسلامی گریزی زد و گفت: با وجود دانشگاه‌های دینی مانند جامعة المصطفى(ص) العالمیه می‌توانیم از این امر که گاهاً برای کشور مخرب نیز هست جلوگیری کنیم.
ماموستا راستی در پایان با اعلام اینکه باید تاسیس مراکز تخصصی در داخل و خارج از کشور را برای معرفی اسلام ناب را ادامه دهیم، یادآور شد: اگر جوانان ما دچار انحرافاتی شده‌اند، ناشی از این است که ما کارمان را آنچنان که باید درست انجام نداده‌ایم.
انتهای پیام

captcha