اجلاسیه نهایی کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3820778
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵

اجلاسیه نهایی کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان برگزار می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه، گفت: اجلاسیه پایانی ۵۴۰۰ شهید استان، پنج‌شنبه، ۳۰ خردادماه در سالن شش هزار نفری ۲۲ گولان با حضور خانواده‌های شهدا و مسئولان استانی و کشوری برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار احمدحق‌طلب، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه در برنامه رادیویی استان کردستان، اظهار کرد: در راستای برگزاری 5400 شهید استان، کنگره شهدای اقشار مختلف شامل قشر دانشجویی، هنرمندان، کارگران، اصناف، کارمندان و غیره قبل از کنگره اصلی برگزار ‌شده است.
وی با اشاره به دیدار ستاد این کنگره با مقام معظم رهبری، افزود: پیام و فرمایش‌های مقام معظم رهبری روز پنج‌شنبه در کنگره اصلی پخش خواهد شد.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه، با اشاره به برنامه‌های کنگره 5400 شهید استان، بیان کرد: گزارش اجلاسیه‌های برگزار شده در استان توسط نماینده ولی‌فقیه و مسئولان استانی ارائه و به صورت مستقیم در شبکه‌های ملی پخش خواهد شد.
سردار حق‌طلب افزود: باید تمام مردم سرزمین ایران اسلامی، فداکاری‌ها و تلاش‌های مردم کردستان و فرزندان غیوری که برای دفاع از اسلام و این سرزمین جانفشانی کردند، شاهد باشند.
وی با اشاره به اینکه کنگره بزرگداشت 5400 شهید استان کردستان اولین کنگره ملی شهدا در سال جاری است، ذکر کرد: در مهرماه کنگره شهدای مرکزی، دی‌ماه کنگره شهدای استان هرمزگان و در اسفندماه کنگره شهدای بوشهر برگزار می‌شود.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه ، با اشاره به جمع آوری آثار شهدای کردستان، بیان کرد: ستاد کنگره از چند سال قبل تشکیل شده و هنرمندان، نویسندگان و مستندسازان آثار هنری فراوانی در زمینه کتاب، مستند، زندگینامه شهدا، تندیس و سرود تولید کرده‌اند.
سردار حق‌طلب، به تهیه آلبوم شهدای کشور اشاره کرد و گفت: برای تک‌تک شهدای کشور از جمله شهدای استان کردستان، آلبومی تهیه شده که یکی از ویژگی‌های این آلبوم ماندگاری طولانی آن است و کمک می‌کند آثار این شهدا از بین نرود و تمام آثار شهدا از عکس و لباس گرفته تا وصیت‌نامه، شناسنامه و خاطرات شهید در این آلبوم جمع‌آوری شده است.
وی بیان کرد: این آلبوم به عنوان سند افتخاری در اختیار خانواده شهدا قرار می‌گیرد تا بتواند این اطلاعات و مستندات را به دیگران نیز منتقل کنند.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه، خاطرنشان کرد: در کنگره 5400 شهید استان از خانواده‌های شهدا در همه استان‌های کشور دعوت به عمل آمده و در این راستا برنامه‌های متعدد و از هنرهای بومی کردستان نیز استفاده می‌شود.
سردار حق‌طلب در پایان یادآور شد: اجلاسیه پایانی 5400 شهید استان روز پنج‌شنبه 30 خردادماه در سالن شش هزار نفری 22 گلان با حضور خانواده‌های شهدا و مسئولان استانی و کشور برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha