بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان خوش‌حساب در فارس اجرا می‌شود
کد خبر: 3821650
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
با هدف رونق تولید؛

بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان خوش‌حساب در فارس اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ با هدف رونق تولید و حمایت از تولیدات داخلی، بخشودگی جرائم حق بیمه کارفرمایان خوش‌حساب به‌منظور بهبود فضای کسب و کار و حمایت از کارگران و کارفرمایان در استان فارس اجرا می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل تأمین اجتماعی فارس، محمد مصلائی، سرپرست اداره‌كل تأمین اجتماعی فارس امروز، 2 تیرماه با اشاره به نامگذاری سال 98 به‌عنوان سال رونق تولید گفت: در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نیز مساعدت با کارفرمایان خوش حساب مدیون که به عللی نتوانسته‌اند حق بیمه کارگران خود را در موعد مقرر پرداخت كنند، طرح بخشودگی جرایم کافرمایان منطبق بر آیین‌نامه اجرایی ماده 13 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آن‌ها در امر صادرات در سال 98 مشابه سال گذشته اجرا می‌شود.
وی، هدف از اجرای طرح بخشودگی جرایم را حمایت از کارگران و کمک به کارفرمایانی خوش حسابی دانست که در ایجاد بحران و عدم پرداخت حق بیمه مقصر نبوده و نوسانات ارزی و پدیده‌های طبیعی (زلزله و..) منجر به بدهی آن‌ها به سازمان تامین اجتماعی شده است.
مصلائی، مهلت برخورداری از تسهیلات این طرح را تا تاریخ 13 شهریورماه سال جاری عنوان کرد و افزود: کارفرمایانی که دارای جرایم مربوط به بدهی‌های قبل از 29 اسفند 1396 هستند می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات ابرازی از جانب سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه ها و فرمانداری و بخشداری‌ها مبنی بر تأیید دلایل وقوع بحران و نامه کمیته رفع موانع تولید نسبت به پرداخت و یا تقسیط بدهی قطعی شده خود اقدام كنند.
وی همچنین در خصوص بدهی کارگاه‌هایی که در سال 97 به علت بروز یکی از موضوع‌های مذکور دچار مشکل شده و مشمول پرداخت جرایم هستند، گفت: این کارفرمایان تا سه ماه از تاریخ وقوع دلایل ابرازی مهلت دارند تا نسبت به ارائه مدارک خود به شعب تأمین اجتماعی اقدام و از تسهیلات مقرر در بخشودگی جرایم بهره‌مند شوند.
سرپرست اداره‌کل تأمین اجتماعی فارس در عین حال این نكته را یادآور شد كه کارگاه‌های ورشکسته و تعطیل و پیمانکاران مشمول این طرح نیستند.
مصلائی با اشاره به تسهیلات این طرح گفت: چنانچه کارفرمایان توان پرداخت یک‌جای بدهی خود را نداشته باشند، می‌توانند درخواست تقسیط بدهی خود را به شعبه مربوطه ارائه كنند که در این صورت با تقسیط ١٢، 18، 24، 30، 36 به ترتیب از ١٠٠، ٨٥، ٧٥ ،٦٠ و٥٠ درصد بخشودگی جرائم برخوردار خواهند شد.
انتهای پیام

captcha