برگزاری ۶ هزار گفتمان دینی در استان کردستان
کد خبر: 3821698
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲

برگزاری ۶ هزار گفتمان دینی در استان کردستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اعزام چهار هزار مبلغ در مناسبت‌های مذهبی به مناطق مختلف استان در سال ۹۷ و برگزاری ۶ هزار گفتمان دینی گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی هیچ دستگاهی به اندازه تبلیغات اسلامی در اقصی نقاط استان کردستان توسعه پیدا نکرده است چرا که در دورترین نقاط استان نیز به اجرای فعالیت پرداخته‌ایم.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان، امروز، دوم تیرماه در نشست هم‌اندیشی با جوانان مبلغ فرهنگی دانشجویی که به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: باید از ظرفیت جوانان در راستای پیشبرد فعالیت‌های دینی و فرهنگی بهره ببریم و به جوانان امید به آینده دهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که مقام معظم رهبری در ببانیه گام دوم انقلاب اسلامی به آن پرداخته است، توجه به جوانان است، بیان کرد: معظم‌له فرموده‌اند به خودم و مسئولان توصیه می‌کنم که از ظرفیت جوانان در برنامه‌های فرهنگی حمایت کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با بیان اینکه جوانان باید کلام رهبری را بخوانند و عمل کنند، افزود: علاقمندیم پیوند بین سازمان و جوانان مومن برای کار فرهنگی انجام شود.

وی همچنین از آمادگی این اداره‌کل برای تشکیل پاتوق فرهنگی با حضور جوانان مؤمن و انقلابی خبر داد و بیان کرد: امکانات و فضای لازم مهیا است و امیدواریم با تشکیل پاتوق فرهنگی بتوانیم از ظرفیت و ایده و نظرات جوانان بیشتر استفاده ببریم.

حجت‌الاسلام کرمی همچنین بر برگزاری گردهمایی و پاتوق جوانان در شهرستان‌ها نیز تأکید و بیان کرد: جوان دارای شور و نشاط و انرژی است و می‌تواند مسئولان را در پیشبرد اهداف یاری دهد و در صورت لزوم هرکدام از گروه‌های انقلابی نیاز به سالن و فضا برای برگزاری فعالیت و برنامه‌هایشان داشتند می‌توانند با هماهنگی از فضای اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان بهره ببرند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از جوانان انقلابی برای پست‌های مدیریتی کلان بهره می‌برد، گفت: انتخاب رئیس جوان و انقلابی سازمان تبلیغات اسلامی نمود بارز استفاده از ظرفیت جوانان در پست‌های مدیریتی است.

وی بیان کرد: موسسات و تشکل‌های دینی زیادی وابسته به تبلیغات اسلامی هستند که در سطح کشور فعالیت دارند و در طول 38 سال اخیر اقدامات ارزشمندی در سطح کشور با همکاری این موسسات و تشکل‌ها انجام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از فعالیت‌های عمده تبلیغات اسلامی را استقرار روحانی در مناطق محروم، اعزام چهار هزار مبلغ در مناسبت‌های مذهبی به مناطق مختلف استان در سال 97 و برگزاری 6 هزار گفتمان دینی در استان اعلام کرد و گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی هیچ دستگاهی به اندازه تبلیغات اسلامی در اقصی نقاط استان کردستان توسعه پیدا نکرده است چرا که در دورترین نقاط استان نیز به اجرای فعالیت پرداخته‌ایم.

حجت‌الاسلام کرمی وجود 90 هزار هیئت مذهبی، فعالیت چهار هزار و 500 روحانی مستقر، ایجاد سه هزار موسسه قرآنی و یکصدهزار خانه قرآنی شهری و روستایی در کشور را از برکات سازمان تبلیغات اسلامی در کشور دانست.

وی اعلام کرد: آموزش نیز یکی از وظایف سازمان است که آحاد مردم به طور عام، روحانیون، معلمان و اقشار تاثیرگذار جامعه جامعه هدف دوره‌های آموزشی تبلیغات اسلامی را تشکیل می‌دهند.

وی همچنین از جوانان خواست که ضمن دفاع از آرمان شهدا، ولایت و رهبری مراقب باشند تا در دام گروه‌ها و طیف‌های سیاسی نیفتند و به پرچم گردان گروه‌های سیاسی تبدیل نشوند چرا که مقاومت، استکبارستیزی و دشمن‌شناسی از وظایف جوانان انقلابی است که باید مورد توجه باشد.

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان نیز در این نشست به وجود 16 هیئت دانشجویی فعال در استان اشاره و عنوان کرد: خروجی هیئات دانشجویی استان 62 طلبه به حوزه‌های علمیه بوده و این مهم از سال 84 تاکنون انجام شده است.

نورعلی خزاعی از اعلام آمادگی جوانان انقلابی و هیأتی استان برای شکل‌گیری پاتوق فرهنگی خبر داد و گفت: این پاتوق به منظور ارائه نظرات و ایده جوانان تشکیل می‌شود.

گفتنی است؛ تشکیل جلسات تخصصی با محوریت جوانان به صورت ماهانه و گزارش عملکرد به مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان از مهم‌ترین مصوبات و خروجی این نشست بود.در ادامه از ۱۲ نفر جوان دانشجوی منتخب دانشگاه‌های استان کردستان توسط مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha