سواد؛ ‌از مؤلفه‌های مهم توسعه‌یافتگی جوامع ‌
کد خبر: 3821710
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

سواد؛ ‌از مؤلفه‌های مهم توسعه‌یافتگی جوامع ‌

گروه اجتماعی ــ سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور را نیازمند افراد باسواد دانست و گفت: سواد یکی از مؤلفه‌های مهم توسعه یافتگی جوامع است.

به گزارش ایکنا از کردستان، صدیقه عبداللهی، سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان در کارگاه آموزشی آموزش‌دهندگان استان که به میزبانی ناحیه دو سنندج امروز، دوم تیرماه در کانون فرهنگی ـ تربیتی شهید مطهری سنندج برگزارشد؛ اظهار کرد: این کارگاه به منظور تسهیل و تسریع در اجرای برنامه‌های سوادآموزی و در راستای موافقت‌‌نامه همکاری بین سازمان نهضت سوادآموزی با معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری برگزار شده است.
وی توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور را نیازمند افراد باسواد دانست و افزود: سواد یکی از مؤلفه‌های مهم توسعه یافتگی جوامع است.
عبداللهی آموزش اقشار خاصی از جمله بانوان را که نقش اساسی در تربیت فرزندان را دارند را از برنامه‌های اولویت‌دار معاونت سوادآموزی استان برشمرد و اعلام کرد: در همین راستا طرح آموزشی زنان و دختران روستایی با هدف افزایش پوشش تحصیلی زنان و دختران روستایی بازمانده از تحصیل و فراهم کردن زمینه‌های رشد و شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های زنان و دختران در زمینه مهارت‌های زندگی اجتماعی در استان کردستان اجرایی می‌شود.
وی بیان کرد: این کارگاه آموزشی به مدت 40 ساعت با موضوع روش‌های تدریس بزرگسالان، فنون و مهارت‌های تدریس کتب دوره سوادآموزی از دوم لغایت پنجم تیرماه 98 با حضور 52 نفر از آموزش‌دهندگان نواحی یک و دو سنندج در کانون شهید مطهری ناحیه دو سنندج برگزار می‌شود.
سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان در پایان ابراز امیدورای کرد: پس از اتمام این دوره زمینه تحقق کامل اهداف طرح با همت آموزش‌دهندگان فراهم شود و بتوانیم گام‌های مثبتی را در ارتقای سطح سواد زنان و دختران روستایی برداریم.
انتهای پیام

captcha