برگزاری 500 گفتمان دینی در مدارس شهرستان بیجار
کد خبر: 3822093
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴

برگزاری 500 گفتمان دینی در مدارس شهرستان بیجار

گروه اجتماعی ــ رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار با بیان اینکه از مهرماه سال گذشته تاکنون بیش از ۵۰۰ گفتمان دینی در سطح مدارس شهرستان بیجار برگزار شده است، گفت: این تعداد گفتمان در سطح ۲۵ مدرسه بیجار با پنج محور آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی، مهدویت، نماز و فرق و مذاهب برگزار شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان حجت الاسلام حسن رهبر، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار امروز، سوم تیرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی شهرستان بیجار، با اشاره به اینکه برگزاری مراسمات ملی و مذهبی بخشی از فعالیت‌های سازمان تبلیغات است، اظهار کرد: این سازمان همواره برنامه‌های مختلفی را در مناسبت‌ها و ایام مختلف در سطح شهرستان انجام می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش تعداد روحانیون مستقر در شهر بیجار افزود: سال گذشته ۱۷ روحانی مستقر در سطح شهرستان بیجار وجود داشت که امسال این تعداد با افزایش ۷ روحانی به ۲۴ روحانی مستقر در سطح شهرستان می‌رسد.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار با بیان اینکه بیشترین برنامه‌های این سازمان در بخش آموزش قرار دارد، گفت: به دلیل همکاری این سازمان با سایر ارگان‌های شهرستان، متاسفانه برنامه‌های این سازمان دیده نمی‌شود و بسیاری از مردم در جریان برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی نیستند که نشان از ضعف در اطلاع رسانی ما دارد.

وی با اعلام اینکه از مهر ماه سال گذشته تا کنون ۴۵۰ الی ۵۰۰ مُبلغ در سطح شهرستان فعالیت داشته‌اند، تصریح کرد: این مبلغین در مناسبت‌های مختلف، ایام فاطمیه، ماه مبارک رمضان، ماه محرم و... فعالیت داشته‌اند که جمعاً ۷۵۰۰ نفر روز در شهرستان بیجار برنامه دینی برگزار شده است.

حجت‌الاسلام رهبر با ذکر اینکه در ۳۰ روز ماه مبارک رمضان بیش از ۴۵ کلاس قرآنی از سوی این سازمان در بیجار برگزار شده است، ادامه داد: ۱۲ محفل جزء خوانی قرآن کریم در سطح شهر و روستاهای بیجار در ماه رمضان برگزار شده است.

وی با تأکید بر اینکه از مهر ماه سال ۹۷ تا کنون ۲۰ همایش از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در بیجار برگزار شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۴ کارگاه سواد رسانه‌ای بوده است که ۲ کارگاه در مدارس و دانشگاه پیام نور و ۲ کارگاه در اداره تبلیغات اسلامی بیجار برگزار شده است.

رئیس تبلیغات اسلامی بیجار با اشاره به برگزاری نمایشگاه فجر فاطمی اعلام کرد: در قالب این نمایشگاه بیش از ۲ هزار نفر از دانش‌آموزان بیجاری از این نمایشگاه دیدن کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از مهر ماه سال گذشته تاکنون بیش از ۵۰۰ برنامه گفتمان دینی در سطح مدارس شهرستان بیجار برگزار شده است، عنوان کرد: این تعداد گفتمان در ۲۵ مدرسه بیجار در پنج محور آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی، مهدویت، نماز و فرق و مذاهب برگزار شده که ۷۰ درصد مدارس شهر بیجار را پوشش داده است.

حجت‌الاسلام رهبر با اشاره به آغاز عملیات ساخت وساز مدرسه پسرانه صدرا شهر بیجار یادآور شد: با پایان عملیات عمرانی این مدرسه و موافقت آموزش و پرورش شهرستان افزایش تعداد دانش‌آموزان این مدرسه در دستور کار است.
انتهای پیام

captcha