بیانیه 75 مؤسسه اروپایی در مخالفت با معامله قرن / اعتصاب در غزه
کد خبر: 3822326
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

بیانیه 75 مؤسسه اروپایی در مخالفت با معامله قرن / اعتصاب در غزه

گروه بین‌الملل ـ 75 مؤسسه اسلامی، عربی و فلسطینی در کشورهای اروپایی با صدور بیانیه‌ای مخالفت خود را با کنفرانس اقتصادی منامه و معامله قرن اعلام کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری مطبوعات فلسطین(صفا)؛ این مؤسسات اروپایی با صدور بیانیه‌ای مشترکی بر ضرورت مقابله با طرح‌هایی که با هدف پایان دادن به مسئله فلسطین صورت می‌گیرد، تأکید و از کشورهای اروپایی خواستند که در مقابل تصمیم یک‌جانبه آمریکا درباره مسئله فلسطین که مغایر با قوانین بین‌المللی است، بایستند.

«کنفرانس فلسطینی اروپا»، «کمپین اروپایی رفع محاصره غزه»، «ابتکار اروپایی برای دفاع از اسرا»، «جنبش جوانان فلسطینی در اروپا»، «اتحادیه انجمن‌های عربی آلمان»، «تجمع فلسطینی ایتالیا»، «انجمن اجتماعی ـ فرهنگی فلسطینیان لهستان»، «تجمع معلمان فلسطینی دانمارک» و «اتحادیه کارگران فلسطینی یونان»و....از جمله مؤسسات اروپایی بودند که مخالفت خود را با معامله قرن اعلام کردند.

اعتصاب سراسری در غزه

به گزارش آناتولی، سراسر نوار غزه امروز به دعوت کمیته گروه‌های فلسطینی و در اعتراض به طرح آمریکایی معامله قرن و کنفرانس اقتصادی منامه، شاهد اعتصاب سراسری است.

در همین راستا، کمیته ملی ویژه راهپیمایی‌های بازگشت و شکست محاصره غزه نیز موضع برخی کشورهای عربی همچون عربستان، امارات، مراکش و اردن برای مشارکت در کنفرانس منامه را محکوم و آن‌ها را به احترام به موضع واحد فلسطینی‌ها فراخواند.
 
همچنین، مسئولان بحرین همزمان با برگزاری کنفرانس اقتصادی منامه، هرگونه فعالیت‌ در مخالفت با این کنفرانس و «معامله قرن» را ممنوع و محدودیت‌هایی را برای شرکت رسانه‌های محلی در این کنفرانس اعمال کرده‌اند، این در حالی است که تاکنون ۲۰ خبرنگار و عکاس خبری اسرائیلی برای پوشش این نشست، وارد منامه شده‌اند.
 
در همین رابطه «باراک راوید»، گزارشگر کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل نخستین گزارش خود را از فرودگاه بین‌المللی بحرین پخش کرد و طی آن گفت که از اینکه در بحرین مورد استقبال قرار گرفته، واقعا خوشحال است.

یادآوری می‌شود، کنفرانس اقتصادی منامه معروف به «کارگاه منامه» به‌عنوان نخستین گام اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» و با شعار «صلح به‌ خاطر شکوفایی»  ساعت 19  امروز به وقت بحرین، با مشارکت آمریکا و برخی کشورهای عربی از جمله اردن، امارات، عربستان، مراکش و.. در منامه آغاز می‌شود و تا فردا ادامه دارد.
 
انتهای پیام
captcha