مرکز فرهنگی گلزار شهدای سنندج نیازمند تامین اعتبار است
کد خبر: 3822430
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸

مرکز فرهنگی گلزار شهدای سنندج نیازمند تامین اعتبار است

گروه اجتماعی- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با اشاره به راه‌اندازی مرکز فرهنگی در گلزار شهدا به منظور رفاه حال خانواده شهدا گفت: تجهیز مرکز فرهنگی گلزار شهدای سنندج نیازمند تامین اعتبار است.

به گزارش ایکنا از کردستان، رضا نجفی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان در نشست شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که امروز، چهارم تیرماه در استانداری برگزار شد، در ابتدای جلسه به مصوبات قبلی شورا اشاره و اظهار کرد: ایجاد و تجهیز مراکز فرهنگی چند شهرستان استان از جمله بیجار، سنندج و کامیاران نیازمند تامین اعتبار است که در جلسه قبلی مصوب شد که اعتبار لازم برای این پروژه‌ها تأمین شود.
وی با اشاره به راه‌اندازی مراکز فرهنگی در گلزار شهدا به منظور رفاه حال خانواده شهدا افزود: تجهیز مرکز فرهنگی گلزار شهدای سنندج نیازمند تامین اعتبار است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان به تدوین دفترچه‌هایی از زندگینامه شهدا اشاره و بیان کرد: یک‌هزار و 400 دفترچه با موضوع زندگی‌نامه شهدا در استان تدوین شده است.
نجفی با تأکید بر تولید برنامه‌های محتوایی در حوزه ایثار و شهادت عنوان کرد: تولید و پخش برنامه‌های محتوایی با موضوع شهدا از رسانه ملی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
وی با تأکید بر رفع موانع تخصیص 20 درصد اعتبارات فرهنگی ادارات استان به حوزه ایثار و شهادت اعلام کرد:‌ در چند سال اخیر ۵۷۶ یادواره شهدا در استان کردستان برگزار شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان ازفعال شدن کمیته‌های شهرستانی و دیدار با خانواده شهدا به همت مسئولان شهرستان‌های استان افزود: برگزاری برنامه‌های شاخص در حوزه شهید و شهادت در هر شهرستان استان باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تنها راه برون‌رفت از مشکلات کنونی جامعه را ترویج و تبیین هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت دانست و بیان کرد: در چند سال اخیر ۵۷۶ یادواره شهدا در استان کردستان برگزار شده است.
نجفی با اشاره به مرمت و بازسازی گلزار شهدا عنوان کرد: وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستانساماندهی گلزار شهدا بوده و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز وظیفه نگهداری این مزار و گلزار شهدا را برعهده دارند.
وی با ابراز نارضایتی خانواده شهدا از وضعیت نابسامان گلزار شهدا یادآور شد: مزار 120 شهید والامقام این شهرستان در تایله و مزار 85 شهید در قبرستان شیخ محمدباقر آرمیده‌اند که وضعیت این دو قبرستان نارضایتی مردم را در پی داشته است.
انتهای پیام

captcha