آثار و پیام شهدا در قالب برنامه‌ای واحد تدوین شود
کد خبر: 3822432
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹

آثار و پیام شهدا در قالب برنامه‌ای واحد تدوین شود

گروه اجتماعی- مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری کردستان با تأکید بر اینکه باید تمام آثار و پیام‌های شهدا در قالب یک کار و برنامه واحد تدوین شود، اظهار کرد: تا پیام شهدا را دریافت و درک نکنیم، نمی‌توانیم ادامه دهنده راه آن‌ها باشیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، ابوبکر کریمی، مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری کردستان در نشست شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که امروز، چهارم خردادماه در استانداری کردستان برگزار شد، با تأکید بر اینکه باید تمام آثار و پیام‌های شهدا در قالب یک کار و برنامه واحد تدوین شود، اظهار کرد: تا پیام شهدا را دریافت و درک نکنیم، نمی‌توانیم ادامه دهنده راه آن‌ها باشیم.
وی با تأکید بر دیدار و تکریم به خانواده شهدا افزود: تکریم خانواده‌های شهدا زمینه ساز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مشارکت مردم در صورت نیاز در عرصه دفاع از کشور است.
مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری کردستان برگزاری کنگره 5400 شهید را برنامه ارزشمند در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و بیان کرد: به واسطه برگزاری کنگره 5400 شهید المان‌های با موضوع شهید و شهادت در استان احداث و نصب شده است که کار بسیار ارزشمندیست.
وی با اشاره به اینکه در برخی نقاط مثل موزه‌ها و اماکن تاریخی به ویژه در مناطق مرزی، جای المان‌های مربوط به ایثار و شهادت خالی است ، اعلام کرد: باید جلوه‌های ایثار و از خودگذشتگی مردم مناطق مرزی استان در سال‌های دفاع مقدس به تصویر کشیده شود.
کریمی ادامه داد: مردم کردستان برای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی 5 هزار و 481 شهید را تقدیم انقلاب کرده اند که باید زندگی نامه و وصیت نامه تمام این شهدا ثبت و ضبط شود که در چند سال اخیر این امر پیگیری می‌شود.
وی به برنامه های حوزه هنری استان کردستان در حوزه ایثار و شهادت اشار و عنوان کرد: حوزه هنری در سال‌های اخیر برنامه‌های خوبی در حوزه شهید و شهادت تدوین و اجرا کرده است که باید این امر به سایر دستگاه‌های اجرایی استان تعمیم داده شود.
مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری کردستان با تأکید بر حذف نگاه کلیشه‌ای و اقدامات رفع تکلیفی در حوزه شهید و شهادت عنوان کرد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید خواسته‌های مردم را بشناسیم و در این زمینه برنامه‌ریزی خلاقانه داشته باشیم.
وی عنوان کرد: ما باید در حوزه ایثار و شهادت کار خیلی اساسی و مؤثری انجام دهیم و سمت آثار فاخر و ارشی باکیفیت حرکت کنیم.
مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری کردستان افزود: اگر بین مفهوم ایثار و شهادت در دوران جنگ و مصادیق ایثار در عصر کنونی پیوند ایجاد کنیم شاهد تحولات عظیم در عرصه‌های مختلف خواهیم بود.
انتهای پیام

captcha