احداث باغ‌موزه دفاع‌ مقدس اولویت فرهنگی کردستان باشد
کد خبر: 3822435
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

احداث باغ‌موزه دفاع‌ مقدس اولویت فرهنگی کردستان باشد

گروه اجتماعی ــ استاندار کردستان احداث باغ‌موزه دفاع‌مقدس در کردستان را امری ضروری دانست و گفت: احداث باغ موزه دفاع مقدس موجب انسجام بیشتر برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت شده و در این راستا باید در اولویت امور فرهنگی استان قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان، دیروز، چهارم خردادماه در جلسه شورای استانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با تأکید بر خروجی داشتن برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت اظهار کرد: با برنامه‌هایی که در 40 سال گذشته در حوزه ایثار و شهادت انجام داده‌ایم اگر این فرهنگ در جامعه رواج یافته باشد، کار دارای خروجی بوده و در غیر این صورت خوب عمل نکرده‌ایم.

وی به برگزاری کنگره 5400 شهید استان کردستان طی هفته گذشته اشاره کرد و افزود: با پایان این کنگره کار در این حوزه اتمام نیافته است بلکه باید در طول سال به صورت مستمر برگزار شود.

استاندار کردستان کار در حوزه شهید و شهادت را یک رسالت همگانی دانست و بیان کرد: هر دستگاه در حوزه شهید و شهادت باید به زیرمجموعه خود توجه کرده و کارهای مربوط به شهدا و خانواده‌های آنها را به طور مستمر پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های فرهنگی و متولی این حوزه باید تعامل و یکپارچگی سازنده‌ای با هم داشته باشند، اعلام کرد: کار فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت نیاید به صورت پراکنده و با بخشی نگری صورت گیرد چرا که اثرگذاری این کارها کمتر می‌شود.

مرادنیا به فعالیت‌های دستگاه مختلف اجرایی استان در حوزه ایثار و شهادت اشاره و افزود: در گذشته تهیه و تألیف وصیت نامه، زندگینامه شهدا و برگزاری یادواره‌های مختلفی با موضوع ایثار و شهادت برگزار شده است اما چون پراکنده بوده اثرگذاری چندانی نداشته است.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد موزه دفاع مقدس در استان عنوان کرد: همه دستگاه‌ها باید در بحث احداث این موزه همکاری لازم را داشته باشند چراکه احداث این موزه کار اثرگذار و ماندگاری خواهد بود.

استاندار کردستان افزود: بیش از سه سال از کلنگ‌زنی پروژه احداث موزه دفاع مقدس می‌گذرد اما این پروژه تاکنون هیچ خروجی خاصی نداشته است و این امر مستلزم همکاری و تعامل بیشتر دستگاه‌های ذیربط می‌باشد.

وی احداث این باغ موزه دفاع مقدس را امری ضروری دانست و یادآور شد: احداث این باغ موزه موجب انسجام برنامه‌ها شده و از کارهای پراکنده جلوگیری می‌کند و باید در اولویت امور کارهای فرهنگی استان قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha