بزرگداشت مفاخر و مشاهیر از سیاست‌های راهبردی دولت است
کد خبر: 3823634
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷

بزرگداشت مفاخر و مشاهیر از سیاست‌های راهبردی دولت است

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: تکریم مشاهیر در تمامی حوزه‌ها یک اصل است و بزرگداشت مفاخر و مشاهیر و پررنگ کردن نقش اقوام و مذاهب جزو سیاست‌های راهبردی دولت است.

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که به مناسبت کنگره مشاهیر کُرد امروز، 10 تیرماه در تالار فردوسی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: نقش و جایگاه رسانه را کسی نمی‌تواند انکار کند و رسانه‌های استان کردستان به‌ خصوص در چند سال اخیر در حرکت به سمت توسعه نقش داشته‌اند.


وی افزود: در حال حاضر جوانان بسیار توانمندی در عرصه رسانه استان مشغول به فعالیت هستند و از لحاظ کمی و کیفی مطبوعات و رسانه‌های استان رشد کرده‌اند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان عنوان کرد: در کنگره مشاهیر کُرد برای اولین بار از افراد در قید حیات تجلیل می‌شود، چون بزرگداشت بزرگان تا زمانی که در قید حیات هستند، امری بسیار مهم است.


وی به ضرورت، اهداف و راهبردهای کنگره مشاهیر کرد اشاره و اعلام کرد: از نگاه حاکمیتی نگاه ویژه‌ای به معرفی مشاهیر و مفاخر تمام حوزه ها وجود دارد و حتی رهبری نیز عنوان کردند «کردها ادبیات غنی و فرزانگان برجسته ای دارند».


قلعه‌شاخانی ادامه داد: تکریم مشاهیر در تمامی حوزه‌ها یک اصل است و بزرگداشت مفاخر و مشاهیر و پررنگ کردن نقش اقوام و مذاهب جزو سیاست‌های راهبردی دولت است.


وی با بیان اینکه علاوه بر این مسایل، تکریم مشاهیر جزو مطالبات مردمی هم بوده است، بیان کرد: در فروردین ماه ۹۷ به دستور استاندار مقدمات کنگره شکل گرفت و چهره‌های شاخص علمی و اساتید دانشگاهی، فعالان مدنی، انجمن‌های فرهنگی و هنری و موسسات از این کنگره استقبال کردند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به تشکیل هشت کمیته در این کنگره، افزود: این هشت کمیته شامل کمیته‌های پشتیبانی، مالی، امنیت و انتظامات، اجرایی، علمی، تشریفات، تبلیغات و اطلاع‌رسانی بودند.


وی به تفاوت‌های این کنگره با کنگره‌هایی که در گذشته در این زمینه برگزار شده، اشاره کرد و یادآور شد: مشاهیر این کنگره به دلیل بین‌المللی برگزار شدن آن از کُردهای سراسر دنیا مشاهیری انتخاب شده‌اند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha