30 نفر از مشاهیر کُرد در کردستان تجلیل می‌شوند
کد خبر: 3823646
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳

30 نفر از مشاهیر کُرد در کردستان تجلیل می‌شوند

گروه فرهنگی- رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه در نهایت 30 نفر مشاهیر کُرد در بخش‌های مختلف انتخاب شدند، گفت: سنجش علم و شعر و موسیقی و... کار سختی است و به هر شیوه‌ای نقد به آن وارد می‌شود و قطعا دارای ضعف‌هایی خواهد بود.

به گزارش ایکنا از کردستان، رحمت صادقی، رئیس دانشگاه کردستان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی که به مناسبت کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد امروز، 10 تیرماه در تالار فردوسی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد یک سال پیش به همت استاندار کردستان شکل گرفت.


وی شش کارگروه کمیته علمی را شامل علوم انسانی، زبان و ادبیات، فرهنگ و هنر، علوم پایه و مهندسی، کشاورزی و پزشکی نام برد و افزود: برای هر کارگروهی یک نفر رئیس انتخاب شد و در هر کارگروه نیز تعدادی از اساتید دانشگاهی و محققان عضو بودند.


رئیس دانشگاه کردستان، بیان کرد: از بهمن ماه سال گذشته ده‌ها جلسه در این کارگروه‌ها برگزار شده و مشاهیر کُرد براساس یک سری معیار و شاخص‌هایی صورت گرفت.


وی با اشاره به اینکه در نهایت 30 نفر مشاهیر کُرد در بخش‌های مختلف انتخاب شدند، عنوان کرد: سنجش علم و شعر و موسیقی و... کار سختی است و به هر شیوه‌ای نقد به آن وارد می‌شود و قطعا دارای ضعف‌هایی خواهد بود.


صادقی یادآور شد: در این کنگره محدودیت تعداد افراد را داشتیم چون گستره جغرافیایی همه کُردها را در نظر گرفته‌ایم و قطعا افراد بسیار زیادی را در بر می‌گرفت که امیدواریم در کنگره‌های بعدی نیز از افراد دیگر تقدیر شود.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha