ایجاد تنوع در کلاس‌های قرآنی؛ عاملی برای جذب افراد/ تقدیر از مسئولان مسابقات اوقاف قم
کد خبر: 3823950
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
حافظ قرآن مطرح کرد:

ایجاد تنوع در کلاس‌های قرآنی؛ عاملی برای جذب افراد/ تقدیر از مسئولان مسابقات اوقاف قم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ یک حافظ قرآن معتقد است که کم کردن سختگیری‌ها، ایجاد فضای مناسبتر و ایجاد تنوع در کلاس‌های قرآنی می‌تواند باعث جذب افراد شود و این هنر استاد است که این جذابیت را ایجاد کند.

ایجاد تنوع در کلاس‌های قرآنی؛ عاملی برای جذب افرادسعیده احمدی، حافظ کل قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از قم در حاشیه برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن استانی اوقاف قم در دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: علاقه‌مندی من به قرآن حسی درونی بود و کیفیت خوب کلاس‌های حرم حضرت معصومه(س) هم سبب شد تا جذب این کار شوم و از 19 سالگی کار حفظ را شروع کردم.

وی با بیان اینکه در طول دو سال حافظ قرآن شده و بعد از گذراندن دوره تربیت مربی هم اکنون مشغول تدریس در حرم است بیان کرد: در سال 92 و 93 رتبه حفظ ممتاز در 20 جزء و در استان هم رتبه‌های اول و دوم را به دست آورده‌ام.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی دقیق و از طرق مختلف انجام و زمانبندی خوبی هم ارائه شد بیان کرد: مکان مسابقات و زمان آن بسیار عالی بود و سطح کیفی شرکت‌کنندگان هم کیفیتی خوبی شاهد بودیم و رقابت‌های بسیار نزدیک به یکدیگر بودیم و جای تقدیر از مسئولان اوقاف قم را دارد که بهترین مسابقات را رقم زده‌اند.

این حافظ قرآن درمورد روند طرح حفظ قرآن بیان کرد: بیشتر مجموعه‌های مرتبط بعد از فرمایشات رهبری اقدام به کار کرده‌اند و از سال 91 تاکنون هزاران مربی تنها از سوی اوقاف قم در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی تربیت شده و از استادان ممتازی استفاده شده است البته در کنار این سازمان، حرم حضرت معصومه و سازمان تبلیغات نیز پای کار آمده و تلاش می‌کنند.

احمدی با بیان اینکه باید الگوهای قرآنی را باید بیشتر به مردم بشناسانیم تصریح کرد: رسانه‌ها باید فرهنگسازی کنند و در ضمن آن چهره‌های قرآنی تکریم شوند وخود ما هم از خودمان شروع کنیم و اخلاق و رفتار قرآنی داشته باشیم تا دیگران در عمل ما را الگو قرار دهند.

این حافظ قرآن ادامه داد: کم کردن سختگیری‌ها، ایجاد فضای مناسبتر و ایجاد تنوع در کلاس‌های قرآنی می تواند باعث جذب افراد شود و این هنر استاد است که این جذابیت را ایجاد کند؛ لذا باید تدریس‌های بهتر و کلاس‌های متنوع داشته باشیم.

احمدی بیان کرد: ایجاد زمینه‌های قرآنی در خانواده‌ها و مدرسه هم در جذب جوانان و نوجوانان به این سمت موثر است ضمن اینکه باید برای مسابقات مدعوین زیادی دعوت شوند و حضور یابند چون کم کاری ما بخشی از اشکالات ناشی از عدم جذب برخی افراد را به دنبال داشته است.

وی افزود: کمبودهای مالی و بودجه‌ای سبب شده تا تعداد محافل قرآن و مسابقات کمتر شود از جمله مسابقات قرآن سازمان تبلیغات به علت کمبود بودجه چند سالی است که برگزار نمی‌شود ولی آنقدر هم کمرنگ نیست و فعالیت خودجوش مردمی زیاد است.

احمدی ظهار کرد: برای پررنگتر کردن فضاهای قرآنی کشور باید مسئولین هم در عملکردهای خود رفتار قرآنی بروز و ظهور دهند تا مردم گرایش بیشتری پیدا کنند؛ متاسفانه بی کفایتی برخی افراد سبب شده است تا بودجه‌های قرآنی کاهش پیدا کند و این تاثیر خود را در فضای قرآنی خواهد داشت.

انتهای پیام 

captcha