فیلم «زر» ساخته فیلمساز کُرد ترکیه در سنندج اکران شد
کد خبر: 3824035
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

فیلم «زر» ساخته فیلمساز کُرد ترکیه در سنندج اکران شد

گروه فرهنگی ــ فیلم زر ساخته کاظم اوز فیلمساز کرد ترکیه از سری برنامه‌های کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد شامگاه گذشته، ۱۱ تیرماه در سینما بهمن سنندج اکران شد.

بە گزارش ایکنا از کردستان، کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد که افتتاحیه آن صبح روز سه‌شنبه، با حضور مسئولان داخلی و خارجی در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد دارای چندین برنامه جنبی بود که از یکشنبه، ۹ تیر استارت اجرای آنها زده شد.

یکی از برنامه‌های جنبی این کنگره اکران خصوصی فیلم زر در سینماهای بهمن سنندج و کردستان مریوان است که با همکاری حوزه هنری استان اجرا شد.

فیلم زر در سانس ۱۸:۳۰ با زیرنویس فارسی و با حضور کاظم اوز کارگردان این فیلم و جمعی از فیلمسازان در سینما بهمن سنندج اکران شد.

سالم صلواتی، مدیر انجمن سینمای جوانان ایران دفتر سنندج در مراسم اکران این فیلم گفت: زر دومین فیلم کردی است که امسال در سینما بهمن سنندج اکران می‌شود. امیدواریم امسال شاهد اکران چهار فیلم دیگر کُردی در سینما بهمن سنندج باشیم.

کارگردان فیلم زر از حضور خود در سنندج ابراز خوشحالی کرد و گفت: خیلی وقت بود تمایل داشتم به کردستان ایران بیایم.
کاظم اوز افزود: امیدواریم رفت و آمد هنرمندان کُرد در کشورهای مختلف دنیا زیادتر شود‌.

فیلم زر داستان یک مرد جوان کُرد است که در نیویورک بزرگ شده و در جستجوی ترانه ای که مادر بزرگش در بستر مرگ برای او زمزمه کرده، به کردستان ترکیه باز می‌گردد.


فیلم زر جست و جوی یک ترانه، درآمدی می شود بر آشنایی با گذشته و امید به یافتن بخشی از آنچه که در تاریخ گم شده است.
انتهای پیام

captcha