مشاهیر و مفاخر از میراث گرانبها و فرهنگ گذشتگان ما محافظت کرده‌اند
کد خبر: 3824377
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۵

مشاهیر و مفاخر از میراث گرانبها و فرهنگ گذشتگان ما محافظت کرده‌اند

گروه فرهنگی- یکی از ادیبان کُرد با اشاره به اینکه ما نیز باید از میراث فرهنگی که گذشتگان برای ما گذاشتند، حفاظت و حراست کنیم، گفت: مشاهیر کردی که امروز در کنگره بین‌المللی حضور دارند کسانی هستند که از میراث فرهنگی ما محافظت کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از کردستان، اسعد اردلان، یکی از اساتید و ادیبان کُرد در مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی مشاهیر کرد که 12 تیر، در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: مشاهیر و مفاخر کسانی هستند که از فرهنگ و میراث گذشتگان خود محافظت کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه ما نیز باید از میراث فرهنگی که گذشتگان برای ما گذاشته‌اند، حفاظت و حراست کنیم، افزود: مشاهیر کُردی که امروز در کنگره بین‌المللی حضور دارند، کسانی هستند که از میراث فرهنگی ما محافظت کرده‌اند.
اردلان تاکید مرد: امروز صدای مظهر خالقی از نام آوران کرد حاضر در کنگره با زندگی مردم کُرد در هم آمیخته است.
وی با اشاره به اینکه ما در عرصه سیاسی کسانی را داریم که تمام منابع و امکانات را در اختیار خود گرفته تا به اهداف خود برسند، بیان کرد: ادیبان و مشاهیر برخلاف برخی فعالان عرصه‌های دیگر هیچگاه دچار خودشیفتگی و غرور نشده‌اند.
وی با اشاره به وجود ارتباط بین مشاهیر و سرزمین اعلام کرد: سرزمین عشق خود را به مردم با تقدیم این افراد به نمایش خواهد گذاشت.
اردلان با اشاره به ارزشمند بودن برگزاری کنگره مشاهیر کُرد اعلام کرد: استقبال و حضور مردم در برنامه‌های این کنگره نشان داد که مردم سنندج عاشق نام آوران و مشاهیر خود هستند.
اردلان یادآور شد: مردم سنندج سربلند هستند چرا که در این کنگره کاملاً هنری و ادبی از نام آورانی تقدیر شده که به سرزمین خود خدمت کرده‌اند.
انتهای پیام

captcha