آشفتگی دنیای امروز محصول جابه‌جایی مسئولیت‌های زن و مرد
کد خبر: 3824404
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

آشفتگی دنیای امروز محصول جابه‌جایی مسئولیت‌های زن و مرد

گروه معارف- مدیر حوزه خواهران حضرت نرجس ساری، آشفتگی دنیای امروز محصول جابه‌جایی مسئولیت‌های زن و مرد دانست و اظهار کرد: ارگان‌ها و نهاد‌های نظیر سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه باید چالش‌های روز را بشناسند و برای درمان آن راه‌کار ارائه کنند.

آشفتگی دنیای امروز محصول جابه‌جایی مسئولیت‌های زن ومردزهرا سادات پیشنمازی، مدیر حوزه خواهران حضرت نرجس ساری، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر این شخصیت را انسانی کامل خواند و گفت: در بحث انسانیت تفکیک جنسیت معنایی ندارد و حضرت معصومه (س) یک معصوم نبودند ولی انتخاب راه و رسم زندگی ایشان به گونه‌ای بوده است که مرقد مطهر ایشان مهد پیدایش علوم قرآنی جهان اسلام شد.

وی کتاب مقدس قرآن را الگوی انسانیت خواند و افزود: زیباترین الگو برای انسانیت، درس‌نامه و قانون ما، کتابی به نام قرآن مجید است، که امروز این کتاب آسمانی هنوز در متن زندگی‌مان وارد نشده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت نرجس درباره ویژگی‌های حضرت معصومه (س) تصریح کرد: ایشان یک انسان ساخته شده و مسئولیت پذیربودند و رسالت خود را به نحو احسن در زندگی اجرا می‌کردند.

وی با اشاره به هجرت عبادی و سیاسی حضرت معصومه(س) گفت: به تعابیر متفاوت و تقریبی، بانو در32 سالگی از مدینه با جمع کثیری از افراد به قصد مشهد مقدس هجرت می‌کنند این سفر تنها به قصد دیدن برادر خود امام رضا(ع) نیست بلکه یک سفر با معرفت به امام زمان خویش است و به تعبیری ایشان به دیدار امام خود می‌رفتند.

مدیر حوزه علمیه حضرت نرجس خواستار نگاه الگویی به اهل‌بیت(ع) و انسان‌های کامل دینی همچون؛ حضرت معصومه‌(س) و حضرت عباس(ع) شد و گفت: امروزه جهان با نگاه دین‌گریزی و اسلام‌ستیزی رو به روی ما قرار گرفته و با تهاجم فرهنگی در قالب رسانه، فیلم، کتب درسی و غیردرسی علیه دانش‌آموزان و دانشجویان فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به دلیل مبارزه دنیای کفر با اسلام، افزود: اسلام دارای یک جهان‌بینی و بستری برای شکل‌گیری اخلاق طیبه است و کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) نیز یکی از الگو‌های قابل اقتدا در این دین به شمار می‌رود.

پیشنمازی آشفتگی دنیای امروز را محصول جابه‌جایی مسئولیت‌های زن و مرد دانست و اظهار کرد: ارگان‌ها و نهاد‌های نظیر سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه باید چالش‌های روز را بشناسند و برای درمان آن راه‌کار ارائه کنند.

دختر تراز جامعه اسلامی

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت نرجس ساری، تراز یک دختر اسلامی را در شناخت و یافتن نقش خود در جامعه اسلامی دانست و بیان کرد: در جامعه اسلامی هیچ تنگنایی برای رشد علمی بانوان وجود ندارد و دختران ما باید برای رسیدن به تراز بانوی اسلامی علاوه بر شناخت و مسئولیت‌پذیری، درس زندگی را بیاموزند.

پیشنمازی با تاکید بر اینکه دختران ابتدا با شناخت خود به شناخت و بندگی خداوند برسند، افزود: یک بانوی خداشناس که مهارت زندگی را نیز آموخته باشد می‌تواند در نقش یک زن و یا مادر وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

وی با بیان اینکه آموزش مهارت زندگی، یک اصل و زمانش را از دوره مهد کودک و ابتدایی است، گفت: با آموزش مهارت‌های زندگی به فرزندانمان و تربیت درست خانوادگی، ناهنجاری‌ها، آسیب‌های اجتماعی و طلاق در جامعه رو به کاهش می‌رود.

انتهای پیام

captcha