قاری مجلسی تربیت کنیم/ ضعفی در مسابقات ندیدم
کد خبر: 3824499
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷
زینلی:

قاری مجلسی تربیت کنیم/ ضعفی در مسابقات ندیدم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ قاری ممتاز قمی و شرکت‌کننده در رشته تحقیق چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله استانی گفت: آئین‌نامه‌ها با مشورت با استادان و پیشکسوتان و قاریان و حافظان تغییر کند تا قاریان مجلسی‌خوان شوند.

آئین‌نامه مسابقات قرآن نیازمند تغییر است/ قاری مجلسی تربیت کنیماعتصام زینلی، قاری ممتاز قم و شرکت‌کننده در رشته تحقیق چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله استانی که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) برگزار شد در گفت‌وگو با ایکنا از قم گفت: اطلاع‌رسانی این مسابقات خیلی خوب بود؛ معمولا در چند سال اخیر روند اجرایی بسیار خوب و برخورد شرکت‌کنندگان هم مناسب بوده است و واقعیت مطلب اشکالی در کار ندیدم؛ نه به ضیق وقت خوردیم و نه داوران ضعیفی انتخاب شده بودند زیرا داوران بین‌المللی مورد استفاده قرار گرفتند.

زینلی در عین حال افزود: تنها گلایه ما در مسابقات در مورد بخش مفاهیم است؛ سؤالات قرار بود ترجمه و مفاهیم باشد ولی فقط از تفسیر بود و طراحی سؤالات هم برای قاریان مناسب نبود بلکه بیشتر برای حافظان تناسب داشت و سؤالات سختی انتخاب شد.

این قاری ممتاز استان قم در مورد چرایی کندی و رکود در برخی فعالیت‌های قرآنی بیان کرد: به نظر بنده عدم حمایت از این برنامه‌ها سبب این مسئله است از طرفی اکثر تلاوت‌هایی که در مسابقات می‌بینیم استودیویی است تا محفلی و مجلسی لذا باید آئین‌نامه مسابقات را تغییر دهیم.

زینلی اظهار کرد: آئین نامه‌ها با مشورت با استادان و پیشکسوتان و قاریان و حافظان تغییر کند تا قاریان مجلسی‌خوان شوند؛ قراء مصری مسابقه ندارند همانطور که در کشور خود ما برای معرفی مداح، مسابقات مداحی نداریم بنابراین باید نوع نگاه حاکم بر بحث مداحی وارد برنامه‌های قرآنی هم شود.

وی با بیان اینکه الان محافل و مسابقات منحصر به خود فعالان قرآنی است و مردم کمتر حضور داند اظهار کرد: اگر با این روند جلو برویم  این نگرانی وجود دارد که در آینده همین محافل و مجالس و برنامه‌ها را هم نداشته باشیم و باید تغییر رویه داشته باشیم.

انتهای پیام

captcha