تکریم چهره‌های شاخص قرآنی کردستان
کد خبر: 3824928
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷

تکریم چهره‌های شاخص قرآنی کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری همایش بزرگ قرآن و عترت همزمان با ١٩ تیرماه در سنندج خبر داد و گفت: در این همایش از چهره‌های شاخص قرآنی استان با حضور شخصیت‌های مطرح کشوری تجلیل می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، ١٥ تیرماه در نشست برنامه‌ریزی برگزاری همایش قرآن و عترت در استان اظهار کرد: دهه کرامت فرصتی برای گرامیداشت و تبیین فرهنگ قرآنی و نشر معارف رضوی است که باید از این فرصت برای نشر مفاهیم قرآنی بهره گرفت.


وی از برگزاری همایش بزرگ قرآن و عترت به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت در استان خبر داد و افزود: این همایش با تکریم و تجلیل از فعالان و چهره‌های شاخص قرآنی استان همزمان با ١٩ تیرماه در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می‌شود.


دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان با تاکید بر معرفی و تکریم فعالان و پتانسیل‌های قرآنی استان در حوزه‌های مختلف بیان کرد: کردستان از دیر باز مهد علم و عرفان بوده است و قاریان، پیشکسوتان و خادمان قرآنی زیادی در این استان وجود دارد.


وی عنوان کرد: در این همایش از فعالان قرآنی در بخش‌های قاریان، حافظان، مرتلان، هنرمندان، خادمان، مفسران، قرآن‌پژوهان، اساتید، مروجان، مربیان، واقفان، مدیران مسئول مؤسسات قرآنی تقدیر و تجلیل می‌شود.


قلعه‌شاخانی، با اشاره به مهمانان ویژه این همایش عنوان کرد: آیت‌الله اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی، دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور و حامد علیزاده از قاریان بین‌المللی از جمله مهمانان این همایش هستند.


وی با بیان اینکه این همایش بایستی به صورت برنامه‌ریزی شده و منسجم برگزار شود که در شأن فعالان این حوزه باشد، یادآور شد: در سال جاری ما مصمم هستیم که سند تحول و توسعه فرهنگ قرآنی را اجرایی کنیم و فعالیت شورا را منسجم‌تر کرده تا فعالیت شورا با سال‌های گذشته متفاوت‌تر باشد.
انتهای پیام

captcha