چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن اوقاف در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3824961
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷

چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن اوقاف در کردستان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از برگزاری مرحله استانی چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم طی روز‌های ۲۷ و ۲۸ تیرماه در سنندج خبر داد.

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، از برگزاری مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سنندج خبر داد و اظهار کرد: این دوره از مسابقات در روزهای ۲۷ و ۲۸ تیر ماه سال جاری با حضور نفرات برتر مرحله شهرستانی در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار خواهد شد.


وی زمان برگزاری آزمون مرحله استانی رشته معارف قرآن را 20 تیرماه عنوان کرد و افزود: مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی برگزار می‌شود و برگزار می‌شود.


حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به رقابت 251 نفر از قرآنیان استان در مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم عنوان کرد: از این تعداد ۱۱۸ نفر از آقایان و ۱۳۳ نفر از بانوان برگزیده مرحله شهرستانی هستند.

وی اعلام کرد: نفرات برتر این دوره از مسابقات قرآنی به عنوان نماینده استان عازم مرحله کشوری این دوره از رقابت‌های قرآنی خواهند شد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان بیان کرد: مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف یکی از برنامه‌ریزی شده‌ترین و معتربرترین مسابقات قرآنی جهان اسلام بوده است که از مرحله شهرستانی تا مرحله کشوری و بین‌المللی ادامه خواهد داشت.


وی یادآور شد: خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد رشد بی‌سابقه کیفی متسابقان کردستانی در مرحله کشوری این مسابقات بوده‌ایم و امیدواریم این موفقیت‌ها موجبات ایجاد انگیزه و شور و نشاط قرآنی را بین سایر متسابقان استان به وجود آورد.
انتهای پیام

captcha