برپایی ۶۰۰ پایگاه اوقات فراغت در مساجد کردستان
کد خبر: 3825434
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹

برپایی ۶۰۰ پایگاه اوقات فراغت در مساجد کردستان

گروه اجتماعی ــ مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری استان کردستان از برپایی کلاس‌های اوقات فراغت در سطح ۶۰۰ کانون مساجد، مراکز و مؤسسات فرهنگی، هنری و قرآنی استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری استان کردستان امروز، 17 تیرماه در مراسم نمادین افتتاح پایگاه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی ـ  هنری مساجد کردستان اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به سه هزار مسجد در استان کردستان وجود دارد که در 600 مسجد کتابخانه شبستانی و کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فعال هستند.

وی افزود: کلاس‌های اوقات فراغت در سطح 600 کانون مساجد، مراکز و مؤسسات فرهنگی، هنری و قرآنی استان کردستان از امروز همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری استان کردستان بیان کرد: از این تعداد پایگاه اوقات فراغت ۵۷۲ کانون مساجد، ۱۰ مجتمع فرهنگی ـ هنری و ۱۴ مؤسسه قرآنی هستند.

وی با اشاره به سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت اظهار کرد: ایران اسلامی به واسطه ارادت ویژه به اهل بیت پیامبر(ص) همواره مأمنی برای آرامش و آسایش امامزادگان بوده است.

گلباغی با اشاره به به جایگاه والایی که اسلام به زنان داده است، بیان کرد: ما در احادیث داریم که پدر و مادری که دو فرزند دختر را در کمال آرامش پرورش دهند هیچگاه آتش جهنم را نمی‌بینند.

وی مادران را کارخانه انسان‌سازی دانست و گفت: مادران با پرورش فرزندانی معتقد، راستگو، مهربان، دلسوز، متعهد و ... جامعه‌ای سلام را بنیان می‌نهند.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان کردستان تزکیه نفس را لازمه تزکیه جامعه دانست و بیان کرد: برای تزکیه اجتماعی و سلامت جامعه هر فرد باید ابتدا از خود شروع کند.

وی یادآور شد: برای شرکت در کلاس‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد شرکت‌کنندگان باید به سایت بچه‌های مسجد مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
انتهای پیام

captcha