معامله قرن جزء جدایی‌ناپذیر پروژه اسرائیل بزرگ است
کد خبر: 3825459
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
سفیر فلسطین در تهران:

معامله قرن جزء جدایی‌ناپذیر پروژه اسرائیل بزرگ است

گروه بین‌الملل ـ سفیر فلسطین در تهران در نشست بررسی ابعاد معامله قرن در ایکنا اظهار کرد: طرح آمریکایی صهیونیستی معامله قرن جزء جدایی‌ناپذیر پروژه اسرائیل بزرگ و بخش اقتصادی آن است و همه گروه‌های فلسطینی مخالف این طرح هستند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ صلاح الزواوی، سفیر فلسطین در تهران امروز، 17 تیرماه طی سخنانی در نشست «بررسی ابعاد معامله قرن» در ایکنا ضمن ابراز خرسندی از حضور در این رسانه اظهار کرد: باعث افتخار من است كه امروز با خبرگزاری ایکنا و فعالیت‌های این رسانه آشنا شدم و زیان بزرگی بود اگر من به این نشست نمی‌آمدم و جای دیگری بودم، این باعث می‌شود هر روز عشق من به جمهوری اسلامی ایران بیشتر شود.

ملت ایران، ملت بزرگی است. من نسبت به این مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی ارادت دارم. مشکل ما در جهان اسلام این است که مسائل خودمان را تکه تکه می‌کنیم، یعنی با کل مسائل جهان اسلام برخورد نمی‌کنیم. یک مسئله‌ای پیش می‌آید و ما به برخورد با این مسئله می‌پردازیم.

وی افزود: ما در گذشته یک دولت اسلامی داشتیم با تمامی ایراد‌هایی که بر این دولت وارد بود، اما حداقل این توان را داشت که یک مجموعه اسلامی را به صورت یکپارچه نگه دارد. این دولت اسلامی یا همان دولت عثمانی در سال 1924 میلادی ساقط شد و کشورهای اسلامی همانطور که امروز مستحضر هستید، تکه تکه شدند و برخی خوشحال بودند که مثلا تعداد کشورهای اسلامی زیاد شده است.

الزواوی تصریح کرد: سؤال این است که چرا جهان اسلام تقسیم شد؟ هدف بسیار مشخص است؛ از سال‌ها پیش هم‌پیمانی بین‌المللی میان آمریکا و صهیونیسم بین‌المللی ایجاد شد که دو هدف داشت. هدف اول تشکیل دولت به اصطلاح اسرائیلی در سرزمین مقدس ما فلسطین که محقق شد و آن‌ها برای اسرائیل در سرزمین فلسطین دولت تشکیل دادند، این پروژه با وجود اینکه ما قیام و مقاومت کردیم و هزاران شهید و اسیر و مجروح دادیم، محقق شد.

سفیر فلسطین در تهران در ادامه مسجدالاقصی را نخستین قبله مسلمانان، دومین مسجد و سومین حرم شریف مسلمانان برشمرد و گفت: فلسطین سرزمین اسراء و معراج است. سرزمینی که حضرت مسیح(ع) در آن از آسمان نازل خواهد شد. سرزمین روز قیامت، سرزمین محشر، سرزمینی که حضرت مهدی(عج) در مسجدالاقصی انبیاء الهی از جمله حضرت مسیح را امامت خواهد کرد.

صلاح الزواوی هدف دیگر ائتلاف آمریکا و صهیونیسم بین‌المللی را تشکیل اسرائیل بزرگ دانست و بیان کرد: یک سکه اسرائیلی وجود دارد که روی آن نقشه اسرائیل بزرگ کشیده شده است. اسرائیل بزرگ شامل کل خاک تاریخی فلسطین، نیمی از صحرای سینا، کل اردن هاشمی، کل سوریه، کل لبنان، کل عراق و یک سوم عربستان سعودی تا مدینه منوره است.

مذاکره با دشمن صهیونیستی آسان‌دیدن مسائل است

الزواوی با بیان اینکه دشمنان فلسطین نقشه‌های خود را گام به گام پیش می‌برند، تصریح کرد: سخن‌گفتن از صلح و راه حل سیاسی و مسائلی از این قبیل توهمی بیش نیست. فلسطین همانطور که از ما به زور گرفته شده، همانگونه هم پس گرفته خواهد شد. فلسطین باید به ما از نهر تا بحر برگردد. هیچ راه حل دیگری وجود ندارد، جز این که اسرائیل از بین برود. مذاکره با دشمن صهیونیستی آسان‌دیدن مسائل است.

وی همچنین گفت: همانطور که آمریکایی‌ها ساکنان اصلی آمریکا و بومیان آن جا را که سرخ پوست بودند، از بین بردند، اسرائیلی‌ها همین سیاست را در قبال ما دارند و آن را دنبال می‌کنند.

سفیر فلسطین در تهران بیان کرد: در سال 1947 میلادی قطعنامه تقسیم فلسطین از سازمان ملل صادر شد. در این قطعنامه به یهودیان 56 درصد و به فلسطینیان 42 درصد از فلسطین داده شده و قدس که دو درصد است یک قسمت بین‌المللی در نظر گرفته شده است. همچنین مقرر شده بود که دولت تشکیل شود که دولت صهیونیستی ایجاد شد اما دولت فلسطینی تشکیل نشد.

صلاح الزواوی در ادامه سخنان خود در این نشست گفت: دشمن اسرائیلی با قتل‌عام‌هایی که در سرزمین فلسطین انجام داد، توانست 78 درصد از کل خاک تاریخی فلسطین را اشغال کند و در شکست عرب‌ها در سال 1967 میلادی، تمامی سرزمین فلسطین علاوه بر جولان سوریه و سینای مصر را تصاحب کرد.

وی درباره این که چرا رهبر وقت فلسطین معاهده اُسلو را پذیرفت، گفت: شاید خسته بودند و یا شاید به حسن نیت طرف آمریکایی اعتماد داشتند. من روز اولی که اُسلو امضا شده بود، یک بیانیه در تهران علیه این معاهده صادر کرده و گفتم که ما هرگز نمی‌توانیم با این دشمن صلح برقرار کنیم. این به خاطر این نبود که اطلاعات بیشتری از رهبر خود داشتم؛ بلکه به این دلیل بود که مسائل مهمی را می‌دیدم. از روز اولی که توافقنامه اُسلو امضا شد، 100 هزار شهرک‌نشین صهیونیست در کرانه غربی رود اردن بودند، اما امروزه بین 800 هزار تا یک میلیون شهرک‌نشین صهیونیست در این منطقه حضور دارند و 240 شهرک صهیونیستی ساخته شده است.

الزواوی اضافه کرد: پس از امضای اسلو که قرار بود دولتی را برای خود داشته باشیم، متأسفانه این دولت هنوز تشکیل نشده است. دشمنان در میان کشورهای اسلامی تناقضاتی ایجاد کرده‌اند که هیچ کس جرأت و فرصت قیام علیه نقشه‌هایشان را نداشته باشد. اما در جمهوری اسلامی ایران مردی با بصیرت، انقلاب اسلامی را رهبری کرد و آن را به پیروزی رساند، شعار اول امام خمینی(ع) وحدت مسلمانان و شعار دوم مسئله فلسطین بود.


سفیر فلسطین در تهران گفت: حضرت امام(ره) از روز اول فرمودند که امروز ایران فردا فلسطین. استقلال ایران ناقص است مگر اینکه کل فلسطین آزاد شود. اما یک مرد دیوانه‌ای(صدام) بلند شد و گفت، نه! امروز ایران، فردا عراق است و جنگ تحمیلی را علیه این ملت آغاز کرد. اگر حاکم عراق در آن زمان دست در دست ایران می‌گذاشت، امروز شاید چیزی به نام اسرائیل در صحنه وجود نداشت.

ایرانیان؛ پیش‌قراول مخالفت با تشکیل اسرائیل بزرگ

صلاح الزواوی تصریح کرد: پس از امام راحل که متأسفانه عمرشان زیاد طولانی نبود، پرچم این راه به دست رهبر معظم انقلاب اسلامی افتاد که ایشان هم این مسئله را به صورت قوی‌تر و جدی‌تر ادامه دادند. ملت ایران، در مقابل پروژه تشکیل اسرائیل بزرگ در منطقه ایستاد و ایرانیان پیش‌قراول مخالفت با پروژه تشکیل اسرائیل بزرگ بوده و هستند، ایرانیان خواستار نمازخواندن در مسجدالاقصی بوده و پیوسته در حالت جنگ با دشمن اسرائیلی به سر می‌برند. باید پشت سر رهبر معظم انقلاب قدم برداشت. ایشان پرچمدار آزادی قدس شریف هستند و این پرچم را پس از َسلَف خودشان حضرت امام راحل به دست گرفته‌اند.


وی بیان کرد: فلسطینیان 700 قطعنامه از مجمع عمومی سازمان ملل و 70 قطعنامه از شورای امنیت را به نفع خود دارند، این از لحاظ معنوی برای فلسطین خوب است، اما این قطعنامه‌ها وجبی از خاک فلسطین را به ما پس داده‌اند؟ پاسخ، نه است. فلسطین جز با جهاد و شهادت آزاد نمی‌شود. فلسطینیان و تمامی کشورهای منطقه باید دست در دست هم دهند و پروژه اسرائیل بزرگ را ساقط کنند.


سفیر فلسطین در تهران گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران حفظ وحدت امت اسلام و آزادی فلسطین است و رهبر و مقامات ایران پیوسته بر این نکته تأکید دارند که کشورهای اسلامی باید متحد شوند، این در حالی است که متأسفانه با وجود این رویکرد تقریبی ایران، برخی کشورها با چشم دشمن به این کشور نگاه می‌کنند و از هر طرف علیه ایران هستند.


وی افزود: اگر روزی ایران سفیر فلسطین را اخراج و سفارت فلسطین در تهران را تعطیل کند و اسرائیلی‌ها به ایران برگردند، در این صورت دلارها همچون باران بر سر ایران می‎ریزد، اما رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و مردم بزرگ ایران که پیوسته خواهان آزادی فلسطین است، چنین چیزی را هرگز نخواهند پذیرفت و چنین روزی مطمئنا هرگز محقق نخواهد شد.


صلاح الزواوی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که چرا گام نخست طرح صلح آمریکا معروف به معامله قرن در بخش اقتصادی آغاز شد، گفت: مسئله معامله قرن را که از نظر اقتصادی مطرح کردند به خاطر شرایط سختی است که ساکنان سرزمین فلسطین از نظر معیشتی و اقتصادی با آن مواجه هستند، آن‌ها فکر می‌کردند که با اعطای پول و دادن یک سری امتیازات یک ملت مبارز را می‌توانند از آرمان خود بازدارند.


سفیر فلسطین در تهران تأکید کرد که ترامپ مطمئنا شکست خواهد خورد، چرا که ما با یک آدم نامتعادل مواجه هستیم به طوری که ابومازن(محمود عباس)، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین چهار دیدار با ترامپ داشت که در این دیدارها مشخص شد که ترامپ در مسئله تشکیل دولت فلسطین و بحث آوارگان فلسطینی کاملا از نظرات و ایده‎های جرد کوشنر، مشاور ارشد و دامادش تبعیت می‌کند.

ترامپ جاسوس نتانیاهو است

وی با اشاره به این که مردم فلسطین به آزادی سرزمین خود از نظر قانونی و شرعی ایمان دارند، اظهار کرد: ترامپ جاسوس نتانیاهو است که نیروهای آن در منطقه جولان می‌دهند و آن‌چه برای آمریکا اهمیت دارد تأمین امنیت اسرائیل است، به طوری که دولت آمریکا از ترس این که امنیت اسرائیل به خطر نیفتد، پاسخی به سرنگونی پهپاد خود توسط ایران نداد و در حقیقت ترامپ می‌داند که اگر اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد دیگر چیزی به نام اسرائیل در منطقه وجود نخواهد داشت.

صلاح الزواوی گفت: تنها کشوری که در منطقه در مقابل اسرائیل ایستاده، جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین ایران باید در تمامی زمینه‌ها فعالیت‌های رسانه‌ای، سیاسی و دپیلماتیک داشته باشد و پروژه صهیونیستی را شکست دهد، چرا که ضعیف‌شدن ایران زمینه را برای پیاده شدن اسرائیل بزرگ فراهم می‌کند.

وی در پایان با اشاره به این که ایران خطر بزرگی برای پروژه اسرائیل بزرگ است، گفت: هدفی که من به‌عنوان سفیر فلسطین را با جمهوری اسلامی ایران به هم ربط می‌دهد، وحدت مسلمانان، آزادی فلسطین و کمک به مستضعفان است، از خداوند برای جمهوری اسلامی ایران پیروزی در تمامی عرصه‌ها، سربلندی و موفقیت آرزو می‌کنم.

گزارش تصویری نشست را اینجا ببینید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha