حضور مردمی در برنامه‌های حوزه دفاع مقدس پررنگ‌تر شود
کد خبر: 3825560
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹

حضور مردمی در برنامه‌های حوزه دفاع مقدس پررنگ‌تر شود

گروه سیاسی- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان بر ضرورت توجه به حضور پررنگ مردمی در برنامه‌های حوزه دفاع مقدس و شب‌های خاطره تأکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما باید جذب حداکثری و ایجاد فرصت جهت بیان دیدگاه‌های مردمی و شنیدن صدای منتقدان باشد.

به گزارش ایکنا از کردستان ، سردار ذبیح‌الله مالکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان امروز، 17 تیرماه در بازدید از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اظهار کرد: آثار و تولیدات بسیار خوبی در عرصه ادبیات پایداری در سراسر کشور و دوران دفاع مقدس در استان کردستان توسط هنرمندان، نویسندگان و رزمندگان تولید شده است که در آن نقش و جایگاه مناطق کُردی به درستی بیان نشده است.


وی افزود: نقش زنان کردستانی در دوران دفاع مقدس از جمله مسائلی بوده که اصلا به آن توجه نشده است که یکی از مظلومیت‌های مردمان این سرزمین دلاورخیز است.


مالکی بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی 500 تا 600 پایگاه را در روستاهای استان داشتیم که زنان این روستاها علی‌رغم فشارها و تهدیدهای ضد انقلاب مسئولیت پخت نان نیروهای این پایگاه را برعهده داشتند.


وی افزود: در عملیات والفجر 10 فرزندان این دیار خوش درخشیدند و نقش ارزنده‌ای را ایفا کردند و شهدای بسیاری را تقدیم این آب و خاک کردند که باید تلاش کنیم این نقش آنگونه که بایسته و شایسته است برای آیندگان منعکس شود.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با تأکید بر ضرورت همگرایی و هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی وهنری استان گفت : در استان مزین شده به استان هنر و فرهنگ نیاز است، در جهت تقویت مبانی ارزشی و اصولی انقلاب در کنار هم به مردم استان خدمت کنیم.


مالکی همرزم شهید ورمقانی گریزی به خاطرات دوران دفاع مقدس زد و گفت: از ویژگی‌های شهید ورمقانی، مردمی بودن و صداقتی بود که داشتند.


وی بر ضرورت توجه به حضور مردمی در برنامه‌های مربوز به حوزه دفاع مقدس و شب‌های خاطره تأکید کرد و گفت : یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما باید جذب حداکثری و ایجاد فرصت جهت بیان دیدگاه‌های مدرمی و شنیدن صدای منتقدان باشد.


مالکی با اشاره به برنامه‌ریزی حوزه هنری کردستان دربرگزاری همایش شهید شیخ الاسلام عنوان کرد: یکی از برنامه‌های بسیار خوبی که صورت گرفته است و می‌تواند در توجه دادن به نقش مردم کردستان به خوبی عمل کند، نقش علما و روحانیون کردستان در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس است که با این برنامه می توان آن را برجسته کرد.


وی با اعلام آمادگی کامل برای همکاری و مشارکت در برنامه‌های حوزه هنری استان کردستان یادآور شد: با توجه به پتانسیل‌های بالای استان در حوزه تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری با در کنار هم بودن به خوبی می‌توانیم آثار ماندگاری را خلق کنیم.
انتهای پیام

captcha