باز تعریف انقلاب و دفاع مقدس با زبان هنر برای نسل جدید ضروری است
کد خبر: 3825565
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰

باز تعریف انقلاب و دفاع مقدس با زبان هنر برای نسل جدید ضروری است

گروه سیاسی- رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان باز تعریف انقلاب و دفاع مقدس با زبان هنر برای نسل جدید را یک ضرورت مهم عنوان کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان امروز، 17 تیرماه در بازدید سردار مالکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از حوزه هنری اظهار کرد: آشنا یی نسل جدید با آرمان‌های انقلاب و دوران دفاع مقدس با زبان هنر و هنرمندانه یک ضرورت بسیار مهم است.


وی افزود: نسل امروز با نسل دهه 60 و 70 کاملا متفاوت است و این تفاوت می‌طلبد تا در شیوه انتقال آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز هنرمندانه بازنگری کنیم.


رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «هر اندیشه‌ای در قالب هنر نگنجد ماندنی نیست»، بیان کرد: زبان هنر بهترین و مؤثرترین شیوه در جهت همگرایی نسل جدید با آرمان های انقلاب است که باید مورد توجه قرار گیرد.


وی با اشاره به عملکرد و تصمیمات اشتباه مدیران فرهنگی، عنوان کرد: هر اشتباهی که در این زمینه صورت پذیرد خسارت های جبران ناپذیری را به جامعه وارد می‌کند.


مرادی دربخش دیگری از سخنان خود به دیدار اخیر مسئولان و دست اندکاران کنگره ملی 5400 شهید استان کردستان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: بیانات رهبر و نکاتی که مطرح کردند به عنوان یک نقشه راه باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.


وی افزود: در این دیدار معظم له به شهید ماموستا شیخ الاسلام و سخنرانی این شهید در مسجد جامع در اردیبهشت 88 اشاره کردند که در آن سخنرانی چند دقیقه‌ای این شهید والا مقام با شجاعت مسائلی را مطرح کردند که دشمنان تاب نیاوردند و بعد از مدتی این روحانی و عالم جلیل القدر را به شهادت رساندند.


مرادی خطاب به سردار مالکی اعلام کرد: برگزاری همایش ملی شهید ماموستا شیخ الاسلام بعد از این دیدار و ضرورت معرفی نقش مردمان کرد در انقلاب و دفاع مقدس کلید خورد و انتظار داریم در برگزاری آن ما را همراهی کنند.


وی به برگزاری شب‌های خاطره در استان اشاره و بیان کرد: در این برنامه‌ها توجه به حضور مردم عادی در برنامه‌ها مد نظر بوده و خوشبختانه بعد از برگزاری این برنامه‌ها و معرفی چهره‌های شاخص ایثار و شهادت استان، رضایت مخاطبان را شاهد بوده‌ایم.


رئیس حوزه هنری استان کردستان به ضرورت احیا کارگروه ادبیات پایداری در استان کردستان تأکید کرد و گفت: حوزه هنری و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس می‌توانند در کنار هم در جهت تقویت ادبیات پایداری استان گام بردارند.


مرادی با تأکید بر ضرورت تربیت نویسنده و مصاحبه گر تخصصی حوزه دفاع مقدس و تاریخ شفاهی یادآور شد: با توجه به مسئله دو زبانه مردم کردستان ، توجه به زبان مادری می‌تواند در بخش بیان رویدادهای دوران دفاع مقدس و انقلاب بسیار مؤثر باشد.
انتهای پیام

captcha