ایران رتبه اول حفظ قرآن در سطح کشورهای مسلمان را دارد
کد خبر: 3826063
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

ایران رتبه اول حفظ قرآن در سطح کشورهای مسلمان را دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به تلاش‌های و اقدامات مؤثر نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخش حفظ قرآن، گفت: ایران اسلامی جزو رتبه‌های برتر کشورهای مسلمان در حفظ است.

ایران رتبه اول حفظ قرآن در سطح کشورهای مسلمان را دارد

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در همایش قرآن و عترت که امروز، ۱۹ تیرماه در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان دارای مردمانی فرهیخته، فرهنگ دوست، مبارز، مجاهد، دلیرمرد، شیرزنانی است که در برابر متجاوزان همواره ایستادگی کرده و می‌کند.

وی افزود: آنچه امروز از مردم کردستان دیدم و شنیدم مردمانی عاشق پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، مرزدارانی نمونه بوده اند که همواره برای کشور افتخارآفرین بوده‌اند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان کرد: عشق و علاقه مردمان استان کردستان از برگزاری این همایش هویداست که امیدواریم خداوند متعال جزای خیر و برکات خود را به مردم استان کردستان ارزانی دارد.

وی با تقدیر از برگزارکنندگان این همایش بزرگ قرآنی اظهار کرد: قرآن کریم گنجینه‌ای گرانمایه و اولین ثقل پیامبر اسلام(ص) بوده که همه ما را به چنگ زدن به این ریسمان الهی توصیه کرده است.

آیت‌الله اختری اعلام کرد: ما در حال حاضر در مرحله‌ای قرار داریم که گام اول انقلاب که چهل سال اول پیروزی انقلاب بوده تمام کرده و آغاز گام دوم انقلاب هستیم.

در گام دوم ‌به تبیین و تعمیق قرآن ‌بپردازیم
وی با اشاره به اینکه در گام اول اقدامات و وظایف خود را در بخش توسعه فرهنگ قرآنی انجام داده‌ایم، بیان کرد: در گام دوم باید به تبیین و تعمیق قرآن کریم بپردازیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه در مرحله اول به آموزش، حفظ و تجلیل و تفسیر قرآن توجه شده است، افزود: مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند در کشور ما امروز تحول قرآنی به وجود آمده هرچند که قبل از انقلاب به قرآن توجه کافی نشده بود اما در گام اول انقلاب به مسئله حفظ قرآن توجه ویژه شده است.

وی با اشاره به تلاش‌های و اقدامات مؤثر نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخش حفظ قرآن، گفت: ایران اسلامی جز رتبه های برتر کشورهای اسلامی جهان در حفظ و اهتمام به حفظ قرآن را دارد.

آیت‌الله اختری ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) می فرماید: پله‌های صعود و درجات بهشت به اندازه آیات قرآن است و با حفظ هر آیه قرآن یک پله از درجات بهشت ارتقا پیدا می‌کنیم.

حافظان قرآن درجات عالی بهشت را درک می‌کنند
وی با اعلام اینکه حافظان قرآن درجات عالی بهشت را درک می‌کنند، گفت: از قاریان، حاملان قرآن در روز قیامت از آن‌ها ساطع می‌شود که همگان می‌توانند آن‌ها را مشاهده می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان کرد: حرکت حفظ قرآن در سطح کشور در حال توسعه، اوج‌گیری و تعمیق بوده است و توجه به قرآن، همایش‌های قرآنی و تشکل‌های قرآنی روز به روز در حال توسعه و افزایش است که این خود ما را به سمت قرآن هدایت می‌کند.

وی افزود: در گام دوم انقلاب باید تلاش کنیم تا جامعه قرآنی و فرهنگ قرآنی را ترویج دهیم که جامعه و فرهنگ قرآنی با اثرگذاری قرآنی محقق می‌شود.

آیت‌الله اختری قرآن را وحی الهی دانست و گفت: خداوند در قالب قرآن با بندگانش صحبت می‌کند که برای درک انسان سطح کلام خود را به سطح درک انسان‌ها پایین آورده است.

وی تصریح کرد: جامعه قرآنی به چاپ متعدد قرآن و ترجمه قرآن به زبان‌های مختلف نیست بلکه جامعه قرآنی متأثر از دستورات قرآن است که نقش قرآن در آن نمود عینی داشته باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه خداوند متعال بندگانش را در چندین آیه به تدبر در آیات قرآن دعوت کرده است، افزود: خداوند می‌فرماید آیا در قرآن تدبر نمی‌کنند آن‌ها بر دل‌هایشان قفل زده شده است این افراد فکرشان و قلبشان از کار افتاده است.

ارتباط مستقیم امت واحده و عبادت
وی به ارتباط مستقیم امت واحده و عبادت اشاره و بیان کرد: عبادت در سایه یکپارچگی اسلامی، امت واحده و وحدت مورد پذیرش خداوند متعال قرار می‌گیرد.

آیت‌الله اختری تعداد مسلمانان جهان را یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دانست و افزود: در زمان پیروزی انقلاب این تعداد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون بوده که بعد از انقلاب با موج جهانی انقلاب اسلامی ۵۰۰ میلیون به تعداد مسلمانان افزوده شده است.

وی تأکید کرد: صف‌بندی‌های و حرکت‌های ناشایستی که از سوی سردمداران کفر و الحاد و با پول‌های غصب شده مسلمانان به دست آل سعود در جان پخش می‌شود، به دلیل ترس از گسترش اسلام مطرح شده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) یادآور شد: مقابله با اسلام با انواع حیله‌ها از جمله اهانت به پیامبر، آتش زدن قرآن، توهین به مقدسات اسلام و کشتار مسلمانان و... صورت می‌گیرد اما با این وجود نمی‌توانند از رشد اسلام جلوگیری کنند.

انتهای پیام

captcha