ایران اسلامی مصداق عینی آیه‌ای از آیات قرآن
کد خبر: 3826181
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹

ایران اسلامی مصداق عینی آیه‌ای از آیات قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه اهل بیت پیامبر(ص) بهترین راهنما برای استفاده از دستورات قرآن هستند، گفت: ایران اسلامی مصداق عینی آیه 60 سوره انفال است که می‌فرماید: «هر چه در توان داريد از نيرو و اسب÷هاى آماده بسيج كنيد تا با اين [تداركات] دشمن خدا و دشمن خودتان را بترسانيد و هر چيزى در راه خدا خرج كنيد پاداشش به خود شما بازگردانيده می‌شود و بر شما ستم نخواهد رفت».

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در همایش بزرگ قرآن و عترت و تکریم از چهره‌های شاخص قرآنی استان که امروز، 19 تیرماه در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ایران اسلامی مصداق عینی آیه 60 سوره انفال که می‌فرماید: ««وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنْتُمْ لَا تُظْلَمُونَ؛ و هر چه در توان داريد از نيرو و اسبهاى آماده بسيج كنيد تا با اين [تداركات] دشمن خدا و دشمن خودتان و [دشمنان] ديگرى را جز ايشان كه شما نمی‌شناسیدشان و خدا آنان را می‌شناسد بترسانيد و هر چيزى در راه خدا خرج كنيد پاداشش به خود شما بازگردانيده می‌شود و بر شما ستم نخواهد رفت» است.
وی افزود: ما با نوشته این آیه بر روی لباس رزمندگانمان و تبعیت از این آیه امروز توانسته‌ایم هراس و وحشت را در دل دشمنان ایران اسلامی در سطح جهان ایجاد کنیم.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بیان کرد: ما مسلمانان جز با علم نمی‌توانیم به این پیروزی بر دشمنانمان دست پیدا کنیم و نمونه عینی آن تلاش دشمن برای مانع ایجاد کردن در هسته‌ای ایران است.
وی بیان کرد: امروزه انرژی هسته‌ای برای کشورهای جهان امری بسیار لازم بوده و برای کشوری که به انرژی هسته‌ای در بخش‌های مختلف دست پیدا کند، یک قدرت و عزت محسوب می‌شود که دانشمندان ما به آن دست پیدا کرده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: با پیروی از دستورات قرآن در بسیار از تکنولوژی‌های روز مانند نانو، انرژی هسته‌ای، با تکیه بر دانشمندان خود در سطح جهان به موفقیت‌های متعددی رسیدیم و این نشان می‌دهد که در هرجا به دستور قرآن عمل کرده‌ایم، موفق بوده و خوب پیش رفته‌ایم.
وی افزود: در هر بخشی از زندگی که به قرآن عمل نکرده و دستورات انسان‌ساز آن را اجرا نکرده‌ایم، دچار مشکل و خسران شده‌ایم که یکی از این بخش‌ها تقوالی الهی بوده که کم گذاشته‌ایم البته کشور ما در رشد معنویت و فضایل اخلاقی و تربیت انسان‌های قرآنی هم قدم‌های مثبتی برداشته است.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی عنوان کرد: قرآن کتاب عمل و هدایت انسان‌ها بوده و همه اموری که برای جامعه بشریت لازم بوده، قرآن به آن پرداخته است و برای تمام مشکلات پیش پای انسان راهگشا بوده است.
وی افزود: ما باید مراحل قرآنی شامل روخوانی، روانخوانی، تجوید، ترجمه و مفاهیم، تفسیر پشت سربگذاریم و این متون قرآنی را کامل و جامع درک کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) ما به پیروی از عترتش توصیه کرده است چراکه اگر بخواهیم از قرآن به طور صحیح استفاده کنیم باید آن را از اهلش یادبگیریم.
وی با اشاره به اینکه اهل بیت پیامبر (ص) بهترین راهنما برای استفاده از دستورات قرآن هستند، عنوان کرد: 15 هزار حدیث اهل بیت (ع) در زمینه تفسیر قرآن کریم بوده است و این احادیث راهنمای ما برای بهره‌گیری از قرآن هستند.
انتهای پیام

captcha