اجرای طرح توانمندسازی زنان تأثیر بسزایی در افزایش مشارکت اقتصادی دارد
کد خبر: 3826835
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹

اجرای طرح توانمندسازی زنان تأثیر بسزایی در افزایش مشارکت اقتصادی دارد

گروه اجتماعی ــ رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی زنان در ۲۳ استان کشور گفت: اجرای طرح توانمندسازی زنان در کردستان تأثیر بسزایی در افزایش مشارکت اقتصادی زنان دارد.

به گزارش ایکنا از کردستان، چیا سهراب‌نژاد، رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان شامگاه گذشته، ۲۲ تیرماه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کردستان که با حضور معصومه ابتکار،  برگزار شد، با اشاره به اجرای الگوی نوین طرح مشاغل خانگی و همکاری با استانداری کردستان در تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان کردستان، اظهار کرد: جهاددانشگاهی تفاهم‌نامه‌‌ای با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با موضوع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار منعقد کرده است.

وی افزود: طی این تفاهم‌نامه قرار است اشتغال خانگی برای شش هزار زن سرپرست خانوار در ۲۳ استان کشور ایجاد شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان با بیان اینکه مشارکت اقتصادی زنان در استان بسیار پایین است، اعلام کرد: اگر استان کردستان به عنوان بیست و چهارمین استان به این طرح اضافه شود قطعاً می‌تواند تأثیر بسزایی در بالا بردن مشارکت اقتصادی زنان استان داشته باشد.

جاهده تکیه‌خواه، معاون پژوهشی جهاددانشگاهی کردستان نیز در ادامه‌ این جلسه با اشاره به اجرای طرح سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده با همکاری استانداری کردستان، اظهار کرد: اصل مهمی که در این سند مورد توجه قرار گرفته اهمیت ویژه به جوامع محلی استان کردستان با رویکرد شناسایی اولویت‌های اصلی مسائل خانواده و ارائه راهکار است.

وی ادامه داد: برای تدوین این سند از اسناد بالادستی و تئوری های حوزه زنان و مطالعات صورت گرفته در این حوزه، اطلاعاتی از وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی استان کردستان گرفته شده است.

معاون پژوهشی جهاددانشگاهی کردستان عنوان کرد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده وظایفی را برای دستگاه‌های اجرایی تعریف کرده است تا در کنار وظایف پیشین خود مسائل حوزه زنان جدی گرفته شود.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، این سند خلأها و چالش‌های متعددی را در زمینه توسعه و تقویت نهاد خانواده و جایگاه زنان نشان می‌دهد.
انتهای پیام

captcha