گفت‌وگوی بین نسلی؛ عامل طرح موضوعات جدید
کد خبر: 3826867
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲

گفت‌وگوی بین نسلی؛ عامل طرح موضوعات جدید

گروه اجتماعی ــ معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت‌وگوی بین نسلی را امری مهم دانست و بیان کرد: در شرایط کنونی جامعه متاسفانه به گفت‌وگو بین نسلی کمتر توجه شده است؛ ما باید با نسل جوان گفت‌وگو دوجانبه و مستمر داشته باشیم و اجازه و فرصت طرح موضوعات را به آن‌ها بدهیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور شامگاه گذشته، ۲۲ تیرماه در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به هدف‌گذاری‌های ملی در بحث حکمرانی، اظهار کرد: یکی از بحث‌های که در بعد از انقلاب اسلامی رواج پیدا کرد عدالت نه به معنای توزیع ثروت بلکه به معنای عدالت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و جنسیتی است.
وی با بیان اینکه مفهوم عدالت اجتماعی در کل دنیا جریان دارد و حتی کشورهای صنعتی نیز در این موضوع مشکلاتی دارند، افزود: به موضوع عدالت جنسی در قانون اساسی، سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری، برنامه ششم توسعه و سیاست‌های رئیس جمهوری پرداخته شده است.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوربا اشاره به اینکه در گذشته تنها نگاه تشریفاتی به مسائل زنان وجود داشت، بیان کرد: با بنیان‌گذاری ستاد ملی زن و خانواده شاخص‌های عدالت جنسیتی تعیین، مصوب و به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شد تا با برنامه‌ریزی به دستاوردهای اجتماعی و فرهنگیمان برسیم.
وی گفت: ۳۸ درصد دختران قبل از انقلاب به آموزش ابتدایی دسترسی نداشتند که اکنون این رقم به چهار درصد رسیده است که بازهم درصدی قابل توجه است.
ابتکار در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به پارک‌های بانوان و فعالیت ورزشی آن‌ها، ادامه داد: پسران به راحتی می‌توانند در کوچه‌ها ورزش کنند که این امکان برای دختران و زنان وجود ندارد و نیازمند توجه به تأسیس پارک‌‌های بانوان هستیم.
وی گفت: با توجه به هشدار وزارت بهداشت مبنی بر اضافه وزن و تغییر سبک زندگی دختران دانش‌آموز تصمیم به بازگردانی سرفصل تربیت بدنی و به‌کارگیری ۶۷ هزار معلم تربیت بدنی گرفته شد.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به تصویب سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده یادآور شد: این سند بر اساس خصوصیت هر استان و با تکیه بر شاخص‌های خانواده‌ها تدوین و به تصویب رسیده است.

وی با بیان بازگشت طرح گفت‌وگوی ملی خانواده، بیان کرد: خانواده‌ها در شرایط اقتصادی و روانی کنونی در معرض تنش‌های بسیاری قرار دارند و جدا از بخش اقتصادی و اجتماعی نیازمندیم بهزیستی و آموزش و پرورش در خصوص ارتباط‌گیری اعضای خانواده با یکدیگر اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی کند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت‌وگوی بین نسلی را امری مهم دانست و عنوان کرد: در شرایط کنونی جامعه متاسفانه به گفت‌وگو بین نسلی کمتر توجه شده است؛ ما باید با نسل جوان گفت‌وگو دوجانبه و مستمر داشته باشیم و اجازه و فرصت طرح موضوعات را به آنها بدهیم.

وی یادآور شد: وقتی ما در خصوص عدالت همگانی حرف می‌زنیم گرفتن شاخص‌ها و رنکینگ‌ها در سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده مفهوم درستی ندارد.

انتهای پیام

captcha