هند از گروه کشورهای خواهان صلح افغانستان خارج نشده است
کد خبر: 3827656
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳

هند از گروه کشورهای خواهان صلح افغانستان خارج نشده است

گروه بین‌الملل ــ سخنگوی وزارت خارجه چین چند روز پس از آن که این کشور میزبان نشست چهارجانبه آمریکا، روسیه و پاکستان درباره روند صلح افغانستان بود، اعلام کرد: هند از گروه کشورهای خواهان ایجاد صلح در افغانستان خارج نشده است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «دید» افغانستان؛ نمایندگان چین، روسیه و آمریکا در روزهای 19 و 20 تیر (10 و 11 جولای) سومین نشست رایزنی خود را درباره روند صلح افغانستان در پکن برگزار کردند. از پاکستان نیز دعوت شد تا در این نشست شرکت کند.

در همین حال، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفته است: ما به اجماع نسبی رسیدیم و دیدگاه‌های خود را درباره وضعیت کنونی افغانستان و تلاش‌ها برای احیای صلح و امنیت در این کشور به اشتراک گذاشتیم.

به گفته وی، این چهار کشور توافق کردند تا هماهنگی و ارتباط خود را به طور مشترک برای پیشبرد صلح در افغانستان افزایش دهند. به گفته وی، نشست‌های آینده با مشاوره‌های متقابل برگزار خواهد شد.

گنگ افزود: چین با تمام طرف‌ها از جمله هند در هماهنگی و ارتباط نزدیک قرار دارد. ما (چین، روسیه، آمریکا و پاکستان) هند را از گفت‌وگو برای کمک به حل و فصل مسئله افغانستان خارج نکرده‌ایم.

یادآور می‌شود، نمایندگان چهار کشور مذکور بر آغاز هر چه سریع‌تر مذاکرات بین حکومت افغانستان و گروه طالبان توافق کرده بودند.

انتهای پیام

captcha