نخبگان قرآنی برای رفع نیازهای بین‌المللی تربیت شوند
کد خبر: 3828103
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
مدیر بنیاد بین‌المللی آیات:

نخبگان قرآنی برای رفع نیازهای بین‌المللی تربیت شوند

گروه حوزه‌های علمیه ــ مدیر بنیاد بین‌المللی آیات گفت: پرورش نخبگان قرآنی در عرصه ملی و بین‌المللی به خصوص با توجه به گام دوم انقلاب، به شدت احساس می‌شود.

نخبگان قرآنی برای رفع نیازهای بین‌المللی تربیت شوندبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین قادر امینی، مدیر بنیاد بین‌المللی آیات، امروز، 27 تیرماه در جلسه هم‌اندیشی اهداف و چشم‌انداز بنیاد بین‌المللی آیات که در پژوهشگاه بنیاد برگزار شد، به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین توصیه‌های مقام معظم رهبری پیشرفت در عرصه علم و پژوهش است و اصلی‌ترین منبع پژوهش در حوزه علوم انسانی اسلامی نیز قرآن کریم است.
وی با بیان اینکه نیاز به پرورش نخبگان قرآنی در عرصه ملی و بین‌المللی به شدت احساس می‌شود تصریح کرد: براین مبنا موسسه فرهنگی قرآن و عترت عاشقان اباصالح المهدی(عج) از چند سال قبل تاسیس شد و امروز با گذشت 5 سال تبدیل به درختی تنومند شده است.
وی افزود: بعد از سال‌ها تفکر و پژوهش در راستای گسترش فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در کنار توسعه فعالیت این موسسه، بنیاد آیات با هدف تحول در نظام آموزشی کشور و نظریه‌پردازی و انجام پژوهش‌های لازم برای ایجاد تمدن نوین اسلامی ایجاد شده است.
امینی با توجه به رشد 34 درصدی حافظان مؤسسه اباصالح(عج) افزود: در سال 1396 بالغ بر 750 نفر از قرآن‌آموزان مجموعه اباصالح(عج) در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت کرده بودند که غالبا با کسب امتیازات بالایی برگزیده و تجلیل شدند.
رئیس موسسه اباصالح(ع) ادامه داد: امسال آمار شرکت‌کنندگان ما با رشد 34 درصدی به بیش از هزار نفر رسیده که دوره‌های حفظ آنان در حال برگزاری است.
انتهای پیام
captcha