جشنواره فرهنگی مسلمانان در ناتینگهام انگلیس
کد خبر: 3828369
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
فردا برگزار می‌شود؛

جشنواره فرهنگی مسلمانان در ناتینگهام انگلیس

گروه بین‌الملل ـ هزاران نفر از مسلمانان و پیروان سایر ادیان در جشنواره فرهنگی مسلمانان در شهر ناتینگهام انگلیس شرکت می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ابوت‌اسلام؛ جشنواره فرهنگی مسلمانان ناتینگهام فردا، 30 تیرماه، در زمین تفریحی «فارست» این شهر برگزار می‌شود.

این مراسم را مؤسسه خیریه «کریمیه» برگزار می‌کند که از سال 2014 این برنامه را با عنوان «جشنواره عید ناتینگهام» برگزار کرده است.

به گفته برگزار‌کنندگان، از همه خانواده‌ها و پیروان ادیان مختلف در این جشن استقبال می‌شود. هدف از این جشن ارتقای همبستگی اجتماعی از طریق اجرای مراسم زنده، فعالیت‌های تفریحی و فرهنگی و یک بازارچه کوچک است. همچنین محصولات فرهنگی مانند پوشاک و غذاهای کشورهای اسلامی، جواهرآلات و برنامه‌های ادبی در این جشنواره عرضه می‌شود.
 
مؤسسه خیریه کریمیه در زمینه مشاوره، آموزش کودکان و بزرگسالان، برگزاری فعالیت‌های ورزشی و ارتقای همکاری‌های میان ادیان در جوامع محلی این شهر فعال است.

پیش‌بینی می‌شود مردم از فرهنگ‌ها و ادیان مختلف در این جشنواره شرکت کنند. «روزماری هیلی»، شهردار ناتینگهام و «دیوید شایر»، مسئول حمایت از پروژه برابری و تنوع در پلیس این شهر و «الکس نوریس»، نماینده مجلس انگلیس از حزب کارگر، نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

نوریس که سال قبل هم در این جشنواره شرکت کرده بود، می‌گوید: توجه به اسلام و افزایش آگاهی عمومی درباره آن بیش از پیش برای جامعه ما اهمیت دارد. من از شرکت در دوره قبل واقعا لذت بردم و فکر می‌کنم بسیار مهم است و باید از فرصت‌هایی مانند این جشنواره برای گرامیداشت فرهنگ‌های مختلف موجود در این شهر استفاده کنیم.

بنا بر آمار، 30 هزار مسلمان در ناتینگهام زندگی می‌کنند و 32 مسجد در این شهر فعال هستند.

انتهای پیام
captcha