دانشمندان غربی اهمیت فقه اسلامی را دریافته‌اند
کد خبر: 3828518
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
آیت‌الله اراکی:

دانشمندان غربی اهمیت فقه اسلامی را دریافته‌اند

گروه حوزه‌های علمیه ــ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: فقه ما فقه نافع و گسترده‌ای برای پیشرفت است و دانشمندان غربی اهمیت آن را به خوبی درک کرده‌اند.

دانشمندان غربی اهمیت زیادی برای فقه اسلامی قائل‌اند/ تاکید بر فراگیری عربیبه گزارش ایکنا، آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، امروز، ۲۹ تیرماه، در مراسم بازدید از دوره مکالمه عربی مدرسه علمیه امام زین‌العابدین(ع) در قم و در جمع طلاب شرکت‌کننده به جایگاه و اهمیت زبان عربی پرداخت و گفت: هیچ زبانی از جهت ارزشمندی به ارزش زبان عربی نمی‌رسد؛ باید قدر زبان عربی را بدانیم، زیرا این زبان، زبان الهی است.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) و رسول اکرم(ص) بزرگترین حق را به گردن ما دارند با تأکید بر ارزش و اهمیت علم فقه بیان کرد: فقه و معارف فقه با مقدمات علمی و دقیقی گسترده است.

همچنین، اراکی با بیان اینکه فقهی که ما داریم ادب علی بن ابی طالب(ع) است، تصریح کرد: فقه ما فقه نافع و گسترده‌ای برای پیشرفت است و دانشمندان غربی اهمیت آن را به خوبی درک کرده‌اند و برای آن ارزش زیادی قائل هستند. اصول ابزار علم فقه است و ریاضت ابزار علم است و تا ریاضت کسی قوی نشود نمی‌تواند وارد علم شود.

اراکی با توجه به اصول فن و روش شناخت فقه گفت: کسانی که منحرف شدند خطای آن‌ها خطای ناشی از ضعف اصول بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد سرنوشت انقلاب و اسلام افزود: ایشان تأکید فرمودند که ظهور انقلاب، پایان شب‌روی و آغاز حکومت علوی بود.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به حاضرین در این مراسم اشاره کرد و گفت: شما قدم به جاده خوبی گذاشته و راه خوبی را پیش گرفته‌اید، پیشتازان بازگشت حکومت علوی هستید و حاملان فرهنگ علوی خواهید بود.

وی با تأکید بر شناخت بیشتر زبان عربی اظهار کرد: زبان عربی بسیار گسترده است و چه از لحاظ واژگان و چه از لحاظ مفهوم معانی معنوی دارد، به گونه‌ای که امیرالمومنین علی(ع) تاریخ را در زبان عربی خلاصه کرده است.

این استاد حوزه در پایان خطاب به طلاب حاضر گفت: به تزکیه نفس بپردازید، با جدیت درس بخوانید، قرآن و دعا را فراموش نکنید و نعمات الهی را شکرگزار باشید که در آینده آنچه امروز برای خود ذخیره کرده‌اید به کمک شما خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha