برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه در فارس تشریح شد
کد خبر: 3828537
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵

برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه در فارس تشریح شد

گروه اجتماعی ــ به‌مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه در استان فارس برنامه‌های متنوعی با مشارکت ۲۰ دستگاه مختلف اجرا خواهد شد که از جمله آن می‌توان به برگزاری همایش جوانان، تجلیل از ائمه‌جمعه سابق و ... اشاره کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام مسعود ستوده، مسئول ستادهای نماز جمعه استان فارس امروز، 29 تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از برگزاری هفته گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه در این استان خبر داد و گفت: بدین منظور ستادی در استان فارس به ریاست حجت‌الاسلام ملك‌مكان تشكیل شده است كه در آن برنامه‌های متنوعی در این هفته دنبال می‌شود.

وی افزود: ذیل این ستاد كمیته‌های مختلفی با عضویت دستگاه‌ها فعالیت می‌كنند كه در جلسه شورای فرهنگ عمومی اخیر استان وظایف دستگاه‌ها در این كمیته‌ها تبیین شده است.

احمد فخارزاده، دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز در فارس نیز در این نشست خبری به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت و گفت: در تقویم رسمی كشورمان 5 مردادماه به عنوان روز نماز جمعه نامگذاری شده است و به تبع آن نیز یك هفته با این عنوان نامگذاری شده است.

وی با یادآوری اینكه در چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه گستردگی برنامه‌ها در این هفته بیشتر خواهد بود، گفت: هفته نماز جمعه از اول تا 7 مردادماه نامگذاری شده است كه در هر روز این هفته برنامه‌های متنوعی اجرا خواهند شد.

فخارزاده از مشاركت 20 دستگاه در اجرای برنامه‌های این هفته خبر داد و گفت: به یاری خدا از فردا، 30 تیرماه اردوی جهادی مسئولان در روستای گردخون شیراز برگزار خواهد شد كه در آن یكسری از مسئولان نیز حضور خواهند داشت و یكسری خدمات اجتماعی و پزشكی به مردم این منطقه محروم ارائه می‌شود.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز با بیان اینكه در روز دوشنبه، 31 تیرماه نیز اعضای ستاد بزرگداشت هفته نماز جمعه دیداری با نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس خواهند داشت، گفت: روز سه‌شنبه، اول مردادماه مصادف با آغاز هفته نماز جمعه است كه در این روز نمایشگاه فعالیت‌های ستاد نماز جمعه در ابتدای خیابان 9 دی برپا خواهد شد.

وی همچنین از فعالیت مهد آدینه در نماز جمعه شیراز خبر داد و گفت: این مهد در روزهای جمعه هر هفته پذیرای قریب 150 نفر از نونهالان نمازگزاران است كه در آن برنامه‌های آموزشی متناسب با سن كودكان اجرا می‌شود ضمن اینكه ایستگاه نماز جمعه نیز برای نوجوانان در روزهای جمعه در محل مصلی برپا می‌شود.

فخارزاده اظهار كرد: در روز اول مردادماه نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس بازدیدی از آسایشگاه جانبازان اعصاب و روان و همچنین خانواده‌های شهدا و تجلیل از آنان خواهد داشت و در روز چهارشنبه نیز اعضای ستاد به دیدار آیت‌الله دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و حجت‌الاسلام حدائق خواهند رفت.

وی با بیان اینكه برای اولین بار كلاس اخلاق نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس در روز چهارشنبه، 2 مردادماه در ساعت 19 برای عموم مردم برپا خواهد شد كه این برنامه به‌صورت هفتگی ادامه دارد، گفت: در روز پنج‌شنبه، 3 مردادماه نیز گلباران مزار شهید آیت‌الله دستغیب به عنوان اولین امام‌جمعه شیراز خواهیم داشت.

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز در فارس بیان كرد: در روز جمعه، 4 مردادماه نیز حضور گسترده مردم در نماز جمعه خواهیم داشت كه در آن از ائمه جمعه سابق شیراز، نام‌آوران فرهنگ و ادب و ورزش تجلیل شده و دیدارهای مردمی مسئولان اجرا خواهد شد ضمن اینكه در این روز از برگزیدگان مسابقات كتابخوانی هم تجلیل می‌شود.

فخارزاده با بیان اینكه در روز شنبه، 5 مردادماه نیز همایش جوانان به‌همت معاونت جوانان ستاد برگزار خواهد شد، گفت: رویکرد مجموعه ستاد نماز جمعه به سمت جوانگرایی است و حدود 420 نفر از نیروهای مردمی در این ستاد مشغول خدمت هستند و هر هفته برای اقامه هر نماز جمعه 150 نفر از عوامل اجرایی فعالیت می‌كنند.

وی بیان كرد: همچنین ستادی را با حضور جوانان در زیر مجموعه نماز جمعه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ادبی و غیره در راستای ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی ساماندهی كردیم و علاوه بر این‌ها 19 مجامع مشورتی با حضور جوانان هم راه‌اندازی كردیم كه قریب 70 نفر از جوانان در این 19 مجمع عضو هستند كه به عنوان بازوی مشورتی امام جمعه فعالیت می‌كنند.

فخارزاده دیدار اعضای ستاد با استاندار فارس در روز شنبه، 5 مردادماه از دیگر برنماه‌های این روز اعلام كرد و گفت: در روز یكشنبه، 6 مردادماه نیز همایش بانوان با حضور 200 نفر برپا خواهد شد و در این روز نیز دیداری با فرماندار شیراز خواهیم داشت و در آن از مسئولان اجرایی ستاد شیراز تجلیل می‌شود.

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز در فارس افزود: در روز دوشنبه، 7 مردادماه كه آخرین روز هفته نماز جمعه است نیز همایش تجلیل از خادمان نماز جمعه خواهیم داشت.
انتهای پیام

captcha