نقش مؤثر جهاددانشگاهی در پیشرفت جایگاه علمی کشور
کد خبر: 3828689
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

نقش مؤثر جهاددانشگاهی در پیشرفت جایگاه علمی کشور

گروه اجتماعی ــ نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند در پیشرفت جایگاه علمی کشور در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی و مراکز علمی حضور مؤثر داشته باشد.

سیدکاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس در حاشیه دیدار با جمالزادفلاح، رئیس سازمان جهاددانشگاهی گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی با وجود نیروی جوان و متخصص از ظرفیت های خوب عمرانی، اجرایی، علمی، فرهنگی و دانشگاهی برخوردار است.

وی افزود: برای پیشبرد و کاربرد علم در حوزه‌های مختلف نیاز به بهره‌گیری از تخصص و ظرفیت جهاددانشگاهی داریم، در حال حاضر به دنبال این هستیم تا از وجود ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه انتخابی‌ صومعه‌سرا استفاده کنیم.

دلخوش با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه‌جمعه مبنی بر اینکه «مراجعه به جوان‌هایی که اهل ابتکار هستند از طرف دستگاه‌های دولتی جوانی مانند جهاددانشگاهی زیاد شده است؛ دستگاه‌های خوبی که توانایی‌های زیادی دارند» اظهار کرد: جهاد‌دانشگاهی می‌تواند در پیشرفت جایگاه علمی کشور در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی و مراکز علمی حضور مؤثر داشته باشد‌.

وی ادامه داد: فرمایش مقام معظم رهبری در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجامع دیگر این بوده است که «دانشگاه باید تقویت شود» و ما در مجلس در جهت تقویت دانشگاه‌ها آمادگی کامل داریم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس ‌در پاسخ به این سؤال که مردم گیلان بازهم باید منتظر استاندار غیر‌ بومی باشند؟ اظهار کرد: ما اعتقاد داریم که استاندار باید بومی باشد، منتها وزارت کشور و دولت کار خود را انجام می‌دهد، نمایندگان تلاش خود را می‌کنند که استاندار بومی باشد اما همه چیز به نظر نمایندگان ختم نمی‌شود.

انتهای پیام

captcha