از بی‌حجابی در فضای مجازی تا آسیب‌های بی‌بندوباری
کد خبر: 3828980
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵

از بی‌حجابی در فضای مجازی تا آسیب‌های بی‌بندوباری

گروه اجتماعی ــ مدرس حوزه علمیه شهرکرد گفت: متأسفانه با وجود تذکرات مکرر مقام معظم رهبری هنوز اهمیت مدیریت فضای مجازی که می‌تواند برای ترویج حجاب، حیا و دین قابل استفاده باشد اما به خاطر عدم مدیریت به یک فضای ضد دینی و ضد ارزشی تبدیل شده روشن نشده است که متزلزل شدن بنیان خانواده از جمله آسیب‌های این بی‌بندوباری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالفضل احمدی، مدرس حوزه علمیه شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، با بیان اینکه حمله و هجمه به حجاب هدف دشمن نیست، بیان کرد: این رویه وسیله و ابزاری برای رسیدن به هدف حذف دین است که دشمن در سر می‌پروراند.

وی افزود: از آنجایی که در روایات آمده است(لا حَیاءَ لِمَن لادِینَ لَهُ)، یعنی(هرکه حیاء ندارد دین هم ندارد) بنابراین دشمن برای از بین بردن حیا بر روی حجاب بانوان دست گذاشته است زیرا‌ می‌داند اگر زمانی حجاب از بانوی مسلمان گرفته شود حیا نیز از بین می‌رود و زمانی که حیا در جامعه از بین برود آن جامعه به راحتی به سمت بی‌دینی سوق پیدا خواهد کرد.

احمدی ادامه داد: انسان یا از خدا و یا از خلق خدا حیا می‌کند و بسیاری از خلاف‌ها را انجام نمی‌دهد اما زمانی که دشمن بتواند با حذف حجاب بی‌حیایی را در جامعه رواج دهد مسلماً بر دین ضربه خواهد زد و یک جامعه بی‌دین، دیگر انگیزه مقابله با استکبار را ندارد و این هدفی است که دشمن از سوی جیره‌خوارانش در فضای حقیقی و مجازی دنبال کرده و هزینه‌های گزافی را نیز بابت آن پرداخت می‌کند.

مدرس حوزه علمیه شهرکرد با مرور تاریخ گذشته کشور ایران، اظهار کرد: «رضاخان میرپنج»، برای از بین بردن دین مردم که از «آتاتورک» الگو گرفته بود و قصد داشت حجاب را به زور از سر مردم بردارد تا ایران را به کشوری لائیک تبدیل کند و این کشور را مانند دیگر کشورهای غیرمسلمان که دین در آن‌ها معنا ندارد به مستعمره استکبار مبدل سازد.

دشمن به جنگ فرهنگی امید دارد
احمدی با بیان اینکه دشمن در کشور ما از جنگ نظامی ناامید شده است، اظهار کرد: دشمنان ما در جنگ اقتصادی با ایران نفس‌های آخر خود را می‌کشند اما به جنگ فرهنگی امید بسته‌‌اند تا بتواند با از بین بردن حیا به وسیله حذف حجاب تعصبات ملی و دین جوانان را آسیب‌پذیر کند و یک جامعه خنثی نسبت به تحولات جهانی به وجود آورند که چنین جامعه‌ای مسلماً اسیر دست دشمن خواهد شد و این به معنای فروپاشی نظام ارزشی، الهی و دشمن شکن انقلاب اسلامی است.

وی به بی‌حجابی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: متأسفانه فضای افسارگسیخته و مدیریت نشده مجازی ابزار مناسبی برای دشمن است، این فضا به تعبیر مقام معظم رهبری یک بمب شیمیایی است که با ادوات جنگی کاری ندارد بلکه انسان‌هایی که می‌خواهند با این ادوات از خود دفاع کنند را از پای درمی‌آورد.

احمدی اظهار کرد: متاسفانه با وجود تذکرات مکرر مقام معظم رهبری هنوز اهمیت مدیریت این فضای مجازی که می‌تواند برای ترویج حجاب، حیا و دین قابل استفاده باشد اما به خاطر عدم مدیریت به یک فضای ضد دینی و ضد ارزشی تبدیل شده روشن نشده است.

فضای مجازی؛ پایگاه مدیریت فتنه‌ها
مدرس حوزه علمیه شهرکرد با بیان اینکه دشمن از همه لحاظ ایران را تحریم کرده است اما فضای مجازی را کاملاً آزاد و آسان در اختیار کودکان، نوجوانان و جوانان ما قرار داده است، افزود: اگر به اتفاقات گذشته دقت کنید فتنه‌های متعددی را می‌یابید که اصلی‌ترین پایگاه مدیریت این فتنه‌ها همین فضای مجازی بود و این موضوعی بسیار جدی است که مسئولان ذیریط باید برای جلوگیری از دسترسی آسان دشمن بر اندیشه‌ جوانان این دنیای مجازی را کنترل و مدیریت کنند.

این کارشناس مذهبی در رابطه با عدم دلسوزی برخی از مسئولان برای دین، گفت: این بی‌توجهی گاهی ریشه در عدم شناخت از دین دارد، گاهی دیده شده که خود شخص و خانواده‌اش تعهدی به دین ندارند و یا تفکر و گرایش به غرب دارند و حتی برخی از مسئولان اهل تحلیل‌های غلط هستند و تصورشان به گونه‌ای است که خود مردم باید درست و غلط را تشخیص دهند.

وی با بیان اینکه قطعاً تخریب کردن ساختمانی از درست ‌کردن آن راحت‌تر است، افزود: سبک زندگی جامعه نیز چنین مصداقی دارد، متأسفانه در چند سال اخیر سبک زندگی خانواده‌های ایرانی از سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته و به سمت سبک زندگی غربی متمایل شده است و به همین دلیل اولویت‌ها و ارزش‌های بسیاری از خانواده‌‌ها نیز تغییر کرده است، به طور مثال در موضوع ازدواج شاخص‌ها و ملاک‌های انتخاب همسر بیشتر حول محور مسائل اقتصادی می‌چرخد و مسائل تربیتی، ایمان و اخلاق جزو اولویت‌‌های آخر محسوب می‌شود که این رفتار در مسائل دیگر مانند فرزندآوری و روی آوردن به تک فرزندی، نحوه پوشش و ... نیز به چشم می‌خورد.

‌احمدی بیان کرد: زمانی که سبک زندگی اسلامی کم‌رنگ شود یعنی میزان آسیب‌پذیری جامعه‌ بالا رفته و بستر برای القا‌ تفکر غیراسلامی و زمینه پذیرش این تفکر آماده‌تر و مناسب‌تر شده است، گاهی نیز به صورت کورکورانه و بدون دلیل، جامعه الگویی را مانند پوشش نامناسب که توسط هرکس ولو یک خانم بی‌نام و نشان مطرح می‌شود را می‌پذیرند و زمانی که از عمل‌کنندگان علت این رفتار را می‌پرسیم درمی‌یابیم که این‌ها بی‌اعتقاد و لائیک نیستند بلکه در جواب می‌گویند ما همین‌گونه هستیم و همین‌گونه نیز می‌مانیم و دلیل قانع‌کننده‌ای برای این تقلید کورکورانه ندارند.

وظیفه قشر مذهبی‌
مدرس حوزه علمیه شهرکرد به وظایف قشر مذهبی و متدین در رویارویی با این رفتار غلط در جامعه اشاره کرد و گفت: تبیین صحیح فلسفه حجاب و پوشش ایرانی ـ اسلامی یکی از وظایف قشر مذهبی است که نبود این مسئله باعث جولان دادن دشمنان می‌شود، قشر مذهبی باید آسیب‌های پوشش غربی را در سطح جامعه جا بیندازد و با طرح سؤالی به مخاطب بفهماند که بهره و سود این پوشش نادرست ازآن چه کسی خواهد بود؟ این پوشش به نفع خود شخص، خانواده و جامعه اسلامی است یا به نفع افراد بی‌بند و بار و دشمنان غربی؟

وی به اخلاق مهربانانه و دلسوزانه قشر مذهبی اشاره کرد و ادامه داد: برای جا انداختن این فرهنگ اسلامی در جامعه بیشتر از همه اخلاق نیکو و رفتار حسنه مورد نیاز است با اخلاق و رفتار دلسوزانه می‌توانیم بانوان را به حجاب جذب کنیم و با بی‌اخلاق و برخورد نادرست سبب دافعه از حجاب می‌شویم.

‌احمدی متزلزل شدن بنیان خانواده را از جمله آسیب‌های بی‌بندوباری دانست و افزود: زمانی که یک آقا در خارج از محیط خانواده بانوان متعدد با ظواهر نامناسب را مشاهد کند کم کم نسبت به حریم خانواده خود سرد می‌شود که این موضوع از مهمترین آسیب‌های بی‌بندوباری است.

وی از بین رفتن امنیت اجتماعی برای بانوان خصوصاً خود شخص بدحجاب را از دیگر آسیب‌های اجتماعی دانست و ادامه داد: گسترش مفاسد اخلاقی، روابط نامشروع و به دنبال آن آسیب دیدن جسم و روح جوانان، گرفتاری به بیماری‌های خاص از لحاظ جسمی و روحی، تحقیر شدن و تبدیل زن ایرانی به یک کالای تبلیغاتی را نیز از آسیب‌های این رفتار نادرست در جامعه دانست، حال این نگاه و دیدگاه نسبت به زن که در اثر بی‌حجابی در اذهان ایجاد می‌شود با نگاه اسلام که می‌فرماید از دامن زن مرد به معراج می‌رود، به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست.

‌احمدی در پایان اظهار کرد: آنچه از بدپوششی در سطح جامعه مشاهد می‌شود نباید این تصور را در ذهن ما ایجاد کند که مردم از نظر اعتقاد و تدین عمیقاً مشکل پیدا کرده‌اند و یا اینکه بانوان بدحجاب برای بزهکاری این رفتار را انتخاب کرده‌اند زیراکه مردم ایران نسبت به مکتب اسلام و اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی پایبند هستند ولو آنکه به تعبیر مقام معظم رهبری گاهی دچار عیبی مانند عیب بدحجابی می‌شوند. با توجه به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع روحانیان که فرمودند: (اگر خانم بدحجابی را می‌بینید فکر نکنید انسان ضددینی است بلکه او عیبی به نام عیب بدحجابی دارد مانند ما که 200 عیب درونی داریم.) درمی‌یابیم که ایجاد تصور غلط (مردم از دین و اهل بیت(ع) دست برداشته‌اند) در ذهن‌ها نسبت به افراد بدحجاب از حربه‌های دشمن برای ایجاد تفرقه در کشور است.

انتهای پیام

captcha