تأکید معاون استاندار مرکزی بر مردمی برگزار‌ شدن راهپیمایی اربعین
کد خبر: 3829073
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

تأکید معاون استاندار مرکزی بر مردمی برگزار‌ شدن راهپیمایی اربعین

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار مرکزی با بیان اینکه نباید وجهه مردمی سفر اربعین ضعیف باشد، گفت: اصل بر حرکت مردمی است و ما به‌عنوان دولت و نظام باید تسهیل‌گر این مهم باشیم، همچنین اداره اطلاعات، نیروی انتظامی و سپاه باید به مسئله امنیتی توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از ایسنا، بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی صبح امروز، 31 تیرماه در نشست ستاد اربعین حسینی که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، از تمام مدیران عضو ستاد اربعین خواست که در جلسات شرکت کنند و گفت: در صورت عدم امکان حضور مدیر، انتظار می‌رود که معاون یا قائم مقام وی در جلسه حضور داشته باشد.

وی افزود: برنامه‌ریزی توسط کمیته‌ها باید از امروز صورت گیرد و نقاط ضعف سال‌های گذشته احصا شده و تکرار نشود تا با این برنامه‌ریزی‌ها زائران راحت‌تر به وظایف معنوی خود رسیدگی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: ما به‌عنوان مسئولان ذی‌ربط باید وظایف خود را به درستی انجام دهیم تا زائران به بخش معنوی سفر پرداخته و از مسائل حاشیه‌ای به دور باشند.

اکرمی ادامه داد: نباید وجهه مردمی سفر اربعین ضعیف باشد، اصل بر حرکت مردمی است و ما به‌عنوان دولت و نظام باید تسهیل‌گر این مهم باشیم، همچنین اداره اطلاعات، نیروی انتظامی و سپاه باید به مسئله امنیتی توجه ویژه داشته باشند.

وی بیان کرد: رویکرد امسال بر این است که خدمات در کشور و مرز ارائه شود و ارائه‌کنندگان خدمت در عراق، بیشتر تکمیل‌کننده خدمات عراقی‌ها باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: امسال دریافت ویزا برای زائران لازم نیست در نتیجه پیش‌بینی می‌شود تعداد زائران افزایش پیدا کند و در این راستا تمام کمیته‌ها باید با رویکرد افزایشی حرکت کرده و پیش‌بینی‌های لازم برای افزایش تعداد زائران را با توجه به حذف ویزا داشته باشند.

اکرمی تأکید کرد: بخش اعظم خدمات برای برگشت زائران طراحی شود و تمام خدمات معطوف به سفر به عتبات نباشد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری مرکزی درباره موضوع بررسی وظایف کمیته‌ها و همچنین حضور رئیس کمیته‌ها از عدم حضور مدیرکل صداوسیما به‌عنوان رئیس کمیته اطلاع‌‌رسانی گلایه کرد و گفت: حضور رئیس کمیته‌ها در نشست ستاد اربعین الزامیست در غیر این صورت نامه عدم مسئولیت‌پذیری به ستاد مرکزی اربعین کشور ارسال خواهد شد. در سیستم اداری هیچ‌کس مختار نیست با توجه به میل شخصی خود رفتار کند، اگر مدیرکل نمی‌تواند مسئولیت کمیته را بپذیرد، واگذاری مسئولیت را اعلام کند.

سعید فرخی، معاون اقتصادی استاندار مرکزی نیز اظهار کرد: جریان اربعین جریانی مبتنی بر مردم است و باید کاملاً از صبغه دولتی در این حوزه جدا شویم. البته سعی بر این است که کمک‌های مختلف جمع‌آوری شده و نوع برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای نباشد که اعزام زائران مبتنی بر تأمین هزینه توسط مردم نباشد.

وی افزود: خدمات عمومی به زائران ارائه خواهد شد اما اینکه انتظار داشته باشیم تأمین تمام هزینه‌ها مبتنی بر کمک‌های مردمی باشد، مناسب نیست.

انتهای پیام

captcha