نظام‌نامه ستادهای نماز جمعه در سال ۹۸ تدوین می‌شود
کد خبر: 3829434
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸

نظام‌نامه ستادهای نماز جمعه در سال ۹۸ تدوین می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون سازماندهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: پیش‌بینی ما این است که نظام‌نامه ستادهای نماز جمعه را در سال ۹۸ تدوین کنیم و در آن ساختار ستادها را دوباره بازبینی می‌کنیم و نقش بانوان و جوانان جدی‌تر دیده می‌شود.

نظام‌نامه ستادهای نماز جمعه در سال ۹۸ تدوین می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی نوری، معاون سازماندهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، ۱ مردادماه در آیین تودیع و معارفه رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان زنجان اظهار کرد: جنس انقلاب اسلامی خروش و قیام است. زمانی که در ظلمت تاریخ قرار گرفته بودیم، به برکت انقلاب در نور و ذیل ولایت الهی فرار گرفتم.
وی با بیان اینکه برپایی نماز جمعه فلسفه‌ای فراتر از صرفاً اقامه نماز دارد، بیان کرد: مؤمن در جامعه دینی باید قلبش برای نماز جامعه بتپد و تلاش خود را در اقامه نماز مصروف دارد.
این مسئول، نماز جمعه را گره خورده به ریشه انقلاب و برگرفته از متن دین دانست و افزود: در واقع نماز جمعه یک قیام و انقلاب و منشأ آن نور و معنویت است.
معاون سازماندهی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری، نماز جمعه قرارگاه اخلاق، معنویت، تقوا و بصیرت است و این شورا در ۴۰ سالگی انقلاب همگام با گام دوم انقلاب برنامه‌های خود را اجرایی می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه موضوع ستادهای نماز جمعه در گام دوم دوباره باید تبیین شود، تصریح کرد: ستادهای نمازهای جمعه نقش‌آفرینی خود را نشان دهند و این ستادها باید مردمی‌تر و با برنامه پیش روند تا به اهداف دست یابیم.
نوری ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که نظام‌نامه ستادهای نماز جمعه را در سال ۹۸ تدوین کنیم و در آن ساختار ستادها را دوباره بازبینی می‌کنیم و نقش بانوان و جوانان جدی‌تر دیده می‌شود. نقش اصناف و ارتباط آن‌ها با دستگاه‌ها در نظر گرفته و در محور هویت‌بخشی کارهایی انجام می‌شود.
وی بیان کرد: ۴۰ سالگی برپایی نماز جمعه بهانه‌ای است که تعریف دوباره، حضور پرشور و نگاه زیبایی را نماز جمعه ارائه دهیم. ۹۰۰ پایگاه نماز در جمعه ۴ مردادماه، شعار چهلمین سال برپایی نماز جمعه را ارائه می‌کنند.
انتهای پیام
captcha