اتمام مرمت قلعه تاریخی بدلبوی ارومیه نیاز به ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دارد
کد خبر: 3830635
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶

اتمام مرمت قلعه تاریخی بدلبوی ارومیه نیاز به ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دارد

گروه فرهنگی - کارشناس مرمت و احیای بناهای تاریخی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: تاکنون حدود ۱۰۰ میلیون تومان جهت مرمت و بازسازی قلعه بدلبوی ارومیه هزینه شده و با نرخ تورم فعلی به اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر جهت اتمام کارهای مرمتی نیاز دارد.

اتمام مرمت قلعه تاریخی «بدلبو» ارومیه نیاز به ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دارد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حسین بحرینی، کارشناس مرمت و احیای بناهای تاریخی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، ظهر امروز، ۶ مرداد ماه، در بازدید اصحاب رسانه از روند مرمت قلعه تاریخی بدلبوی ارومیه اظهارکرد: قلعه بدلبو یکی از قلعه‌های مهم دوران قاجار در آذربایجان غربی است که به‌همت میراث فرهنگی آذربایجان غربی، امسال مرمت و سامان‌دهی این مجموعه درحال انجام بوده و فاز اول آن در سال‌جاری انجام گردیده و به‌دلیل کمبود بودجه ادامه روند مرمت آن به سال مالی آینده موکول می‌شود.

وی ادامه داد: این بنا حدود ۱۲ هزار هکتار باغ دارد و در طرح مرمت و احیای آن بخش‌های باقی‌مانده به فرم و شکل سابق بازسازی و مرمت خواهد گردید.

کارشناس مرمت و احیای بناهای تاریخی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: تاکنون حدود ۱۰۰ میلیون تومان جهت مرمت و بازسازی قلعه بدلبوی ارومیه هزینه شده و با نرخ تورم فعلی به اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر جهت اتمام کارهای مرمتی نیاز دارد.

وی تصریح کرد: در طرح موردنظر باید کل مجموعه مرمت گردد و مالک مجموعه در نظر دارد این مکان را به رستوران و کافه سنتی تبدیل نماید، قلعه تاریخی بدلبو پیش از این محل زندگی خان بوده و در زمان جنگ، محل مناسبی برای مردم بوده و امنیت بالایی داشت.

بحرینی ادامه داد: این بنا دارای معماری با سقف تخت و تیرهای چوبی و نماسازی آن با قوس‌های نیم‌دایره و دسته سبدی بوده و کاملا از الگوی معماری قاجاری پیروی می‌کند.
انتهای پیام

captcha