بهره‌برداری از ۲۰ اقامتگاه بوم‌گردی در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3830797
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

بهره‌برداری از ۲۰ اقامتگاه بوم‌گردی در خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی ــ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌شمالی، گفت: در حال حاضر ۱۳۳ اقامتگاه بومگردی در استان فعال است و تا پایان سال نیز ۲۰ اقامتگاه دیگر در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره برداری از 20 اقامتگاه بوم‌گردی در خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، علی کاظمی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار کرد: در حال حاضر 133 اقامتگاه بومگردی در استان فعال است و تا پایان سال نیز 20 اقامتگاه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تأکید بر لزوم نیازسنجی و امکان سنجی به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی برای علاقه‌مندان و فعالان حوزه گردشگری، افزود: ارائه آموزش‌های لازم، موثر تر از تشدید نظارت‌ها است و ما در این حوزه به دنبال فرهنگ سازی هستیم.

کاظمی تنوع قومیتی و فرهنگی و نیز وجود جاذبه‌های طبیعی را از مزیت‌های گردشگری خراسان‌شمالی برشمرد، گفت: اقامتگاه‌های بومگردی امروز طرفداران خود را پیدا کرده است و باید نمونه‌های موفق استان در این حوزه را به عنوان الگو معرفی کنیم.

کاظمی با اشاره به اینکه بومگردی فقط صدور مجوز نیست، بیان کرد: داشتن طرح توجیهی و ظرفیت سنجی از الزامات صدور مجوز است، بنابراین افرادی که علاقه مند به فعالیت در این حوزه و دریافت تسهیلات هستند باید علاوه بر آموزش‌های لازم، ظرفیت سنجی را مدنظر قرار دهند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی از تجهیز تمام اقامتگاه‌های بومگردی استان به کپسول آتش‌نشانی خبر داد، بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، این مهم در دستور کار قرار گرفت.
انتهای پیام

captcha