مدارس سبز در ‌اردبیل احداث می‌شود
کد خبر: 3830801
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

مدارس سبز در ‌اردبیل احداث می‌شود

گروه اجتماعی‌ ــ معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط‌زیست کشور گفت: با محوریت فرهنگ‌سازی و آموزش حفظ محیط‌زیست ‌بین کودکان و نوجوانان در اردبیل، ‌مدارس سبز احداث می‌شود.

مدارس سبز در استان اردبیل احداث می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، اسکندر امیدی‌نیا، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست کشور، روز گذشته، ششم مردادماه در مراسم امضا‌ تفاهم‌نامه مدارس سبز با اداره‌کل نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: با محوریت فرهنگ‌سازی و آموزش حفظ محیط‌زیست ‌بین کودکان و نوجوانان در اردبیل نیز مدارس سبز احداث می‌شود.

وی با اشاره به این که بسترسازی در این زمینه به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است، بیان کرد: برای تحقق اهداف مورد نظر به دنبال افزایش ارتباطات و تعاملات با کودکان و نوجوانان در آموزش و پرورش و محیط‌زیست هستیم تا بتوانیم به اهداف خود در مدارس دست یافته و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست کشور گفت: برای تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه از ظرفیت سمن‌ها نیز استفاده می‌شود تا بتوانیم به اهداف خود در این زمینه دست یافته و در راستای رفع مشکلات و دغدغه‌های محیط زیست آن طور که باید ورود پیدا کرده و به اهداف خود دست یابیم.

حفظ محیط‌زیست ‌
دولت لطفی، مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل نیز در این مراسم بیان کرد: اهداف حفظ محیط زیست اولویت و رویکرد اصلی مدارس سبز خواهد بود که اجرای این طرح به صورت پایلوت آغاز شده و نوسازی مدارس استان به دنبال اجرای این طرح است به گونه‌ای که مدارس تازه تاسیس با رعایت الزامات مدارس سبز در این زمینه باید پیشگام باشند.

لطفی افزود: ارائه آموزش‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در راستای توسعه این طرح‌ها و برنامه‌ها و لزوم مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان در این زمینه برای ما مبنای کار است و امیدواریم با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام یافته در این زمینه موفق عمل کرده و به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام

captcha